Goede morgen,
Ik heb hier bij ons op de zaak al een aantal weken een probleem met een TS server.
Configuratie is.
SBS server (domein) met daarop de mail server (2003 server).
TS server (2003 server)
ong. 10 werkstations.
Sinds ongeveer 2 weken gebeurt het regelmatig dat ik de TS server een hardreset moet geven omdat deze niet meer te benaderen is.
Op de TS server draait een database van ons administratie programma.
Deze database wordt dus gebruikt door alle werkstations.
Als de TS server hangt dan merken we dat als eerst aan het administratie programma omdat deze dan niet werkt of stopt met werken.
Als dit gebeurt kan ik op de TS ook niet meer inloggen zowel via RDP als lokaal kan ik niet meer inloggen.
Lokaal kan ik wel mijn gebruikersnaam en ww invoeren maar blijft daarna in het inlogscherm hangen.
Volgens mij ligt het niet aan het hardware matige netwerk omdat ik de server op dat moment nog wel gewoon kan pingen.
Het probleem lijkt zich vooral ’s morgens voor te doen.
Ook melden niet elke morgen de zelfde personen zich op het zelfde moment aan.
Het lijkt er dus ook niet op dat een van de werkstations het probleem is omdat het probleem er ook is als er mensen niet zijn.
Ik heb een collega die op zaterdag werkt en hij heeft dit probleem ook al eens gehad dus dat is maar een werkstation dat aangemeld wordt op dat moment.
Tot nu toe o.a. gedaan.
Laatste windows update 15-03-2012
Virusscan
Malware scan
Netwerkkaart vervangen
Logboeken elke keer bekeken maar daar staat niets bijzonders op de tijden van hangen.
Voor mijn gevoel heeft het te maken met het inloggen van personen in het netwerk.
Heeft iemand suggesties
M.v.g Rein
Ik heb hier bij ons op de zaak al een aantal weken een probleem met een TS server.
Configuratie is.
SBS server (domein) met daarop de mail server (2003 server).
TS server (2003 server)
ong. 10 werkstations.
Sinds ongeveer 2 weken gebeurt het regelmatig dat ik de TS server een hardreset moet geven omdat deze niet meer te benaderen is.
Op de TS server draait een database van ons administratie programma.
Deze database wordt dus gebruikt door alle werkstations.
Als de TS server hangt dan merken we dat als eerst aan het administratie programma omdat deze dan niet werkt of stopt met werken.
Als dit gebeurt kan ik op de TS ook niet meer inloggen zowel via RDP als lokaal kan ik niet meer inloggen.
Lokaal kan ik wel mijn gebruikersnaam en ww invoeren maar blijft daarna in het inlogscherm hangen.
Volgens mij ligt het niet aan het hardware matige netwerk omdat ik de server op dat moment nog wel gewoon kan pingen.
Het probleem lijkt zich vooral ’s morgens voor te doen.
Ook melden niet elke morgen de zelfde personen zich op het zelfde moment aan.
Het lijkt er dus ook niet op dat een van de werkstations het probleem is omdat het probleem er ook is als er mensen niet zijn.
Ik heb een collega die op zaterdag werkt en hij heeft dit probleem ook al eens gehad dus dat is maar een werkstation dat aangemeld wordt op dat moment.
Tot nu toe o.a. gedaan.
Laatste windows update 15-03-2012
Virusscan
Malware scan
Netwerkkaart vervangen
Logboeken elke keer bekeken maar daar staat niets bijzonders op de tijden van hangen.
Voor mijn gevoel heeft het te maken met het inloggen van personen in het netwerk.
Heeft iemand suggesties
M.v.g Rein