TS3 server op Cisco EPC3208 en Sitecom WL312 Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jors

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Berichten
142
Goedendag,

vandaag probeerde ik een TS server op te zetten. Dit ging goed tot het moment waarop ik poorten moest gaan forwarden op mijn router en modem. Mijn modem is een Cisco EPC3208 die bij UPC geleverd werd, de router een simpele Sitecom WL312. Het forwarden van de poorten op de router was geen probleem, dit had ik ook al vaker gedaan.

Nu dacht ik dat ik ook de poorten op het modem moet forwarden. Ik heb echter geen idee hoe (en of) ik dit moet doen. Ik kan nergens vinden hoe ik een admin scherm oid kan openen. Nu las ik ergens dat dit modem een "bridge modem" is. Nou ben ik niet geheel thuis in deze terminologie, maar voor zover ik met google heb kunnen vinden betekent dit dat het modem niets anders doet dan het signaal doorgeven/vertalen. Klopt dit en betekent dit ook dat ik geen poorten hoef te forwarden wat betreft het modem??

Bvd!
 
Klopt helemaal. In bridge mode kun je het modem ook helemaal niet zien en of instellen, vanaf jouw kant. Dus dan zou het nu moeten werken.
 
Het werkt nu deels. De standaard TS3 server poort 9987 krijg ik echter niet geopend, terwijl deze wel geforward staat in mijn router settings. Iemand een idee?
 
Weet je of het UDP of TCP protocol goed staat op die poort?
Als je het op TCP hebt staan terwijl het UDP gebruikt, dan werkt het inderdaad niet.

Het EPC3208 Modem is inderdaad niet in te stellen: er zit geen ingebouwde firewall in.

En hoe wil je de poort "openen" dat het niet lukt?
Als de TeamSpeak server draait dan moeten mensen gewoon kunnen connecten op jouw IP adres.
Daar hoef je de poort na het forwarden niet speciaal voor te openen.
 
De poort 9978 heb ik op mijn router geforward, zowel UDP als TCP. Ondanks dat kunnen mensen niet connecten met mijn externe ip adres. Zelf kan ik dit uiteraard wel, door als adres mijn lokale ip adres of localhost in te vullen, dus de server is wel goed gestart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan