Tulp verloopstekkertje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cyroq
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cyroq

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Ik wil het geluid van de tv doorsturen naar mijn surroundset. De tv heeft een tulp uitgang (2 kabels: links en rechts) en de decoder van de surroundset een coax ingang (enkele kabel). Ik kan echter nergens een verloopstekkertje hier voor vinden, weet iemand waar ik die kan halen of hij het heet?
Bedankt!

Ik moest meteen aan een 3.5 mm stekker denken; dat is wel een enkele plug maar geen coax. Dat wordt echter wel veel gebruikt om geluid van pc bv naar stereo en omgekeerd aan te sluiten. Bedoel je dat soms?
Er zijn verschillende coax pluggen in omloop: om analoge tv aan te sluiten, een andere om satelliet tv aan te sluiten en een plug die qua vorm gelijk is aan een tulpstekker maar coax heeft.
Geen van alle zijn bruikbaar om geluid rechtstreeks aan te sluiten.
De tulp-coax kan wel ingeplugd worden maar die ingang verwacht een digitaal signaal. De stereo uitgang geeft 2x een analoog signaal.

Welke coax bedoelde je dus? Heb je misschien een plaatje?

Ik vond het ook al vreemd dat er niet gewoon een jack ingang op de decoder zit. Dit is de achterkant van de tv:
scaled.php

En dit de achterkant van de decoder:
scaled.php

Ik zie nu dat er dus ook een mogelijkheid is om je tv aan een headset aan te sluiten via 3.5mm, is dat wat jij bedoelt Solaris? Het maakt mij weinig uit op wat voor manier ik geluid krijg, zolang het maar op z'n minst stereo is.

Die 3.5 mm zou ook bruikbaar kunnen zijn want er zijn snoertjes met 2x tulp en een 3.5 mm jack. Die gebruik ik om mijn geluidskaart op de stereo aan te sluiten. Maar als er zo een headset op past kan het signaal te sterk zijn voor een versterker. Die andere jack is dat ook een audio uitgang? Ziet er ook als 3.5mm uit.

Op de foto hierboven zie je de digitale ingang/uitgang. Daar past fysiek wel een tulpje op maar het gaat niet werken omdat aan de analoge kant een ander signaal zit dan aan de digitale kant...

Ik volg je niet helemaal, ik bedoelde dat er dus een 3.5mm jack uitgang op de tv zit, maar helaas niet op de decoder. De ingang van de decoder kan alleen Coax zijn (zie foto), of 6 channel direct maar dat gaat niet werken met stereo. Het komt er dus op neer dat óf 2x tulp naar coax moet, óf 3.5mm jack naar coax. Ik snap dat er verschil is in analoog en digitaal, maar nog steeds vreemd dat de decoder alleen een digitale input accepteert en de tv alleen analoge output ondersteunt.

Ik heb even zitten Googlen, zou dit kunnen werken? http://www.toma-electronics.nl/contents/nl/d152.html Het is wel naar female maar eventueel zou er nog een male-to-male coaxkabel tussen de adapter en decoder kunnen.
Overigens, wat gebeurt er als je analoog op digitaal aansluit? Wordt er dan helemaal geen signaal doorgegeven?

EDIT: misschien is dit ook een idee? http://www.audioadapter.com/cgi-bin/commerce.cgi?key=ADPT2RCMRCM&preadd=action

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan