TuneUp Utilities error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ibriboy

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2011
Als ik TuneUp Utilities start staat er dat ik een error heb:

Als ik op 1 problem druk komt er dit:

Maar er staat niks van om het te cleanen ofzo ik heb ook op All functions gedrukt bij die probleem en toen op check hard disk for errors en me c en d schijf gescant maar er stond dat er geen problemen waren. Ik heb ook Systemcare uitgevoerd en me laptop gescant maar het probleem is nog niet weg. Ook heb ik TuneUp 1-Click Maintenance uitgevoerd en daar stond dat er geen problemen waren.

Wie kan me helpen dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt,

Blijkbaar verwijderd één van de clean-up tools je prefetch data, dat moet je dus zien te voorkomen, dat is ook wat Tune-up aangeeft.

Maar welke? En hoe haal ik die probleem dan weg? Dus als ik tuneup opstart dat er niet staat dat er een probleem is.

Heb ff gekeken bij systemcare daar vond ik niks van prefetch data maar toen ik bij ccleaner keek zag ik wel dat er verouderde prefetch data verwijderen was aangeklikt. Maar ik heb die al een paar dagen aangeklikt staan en gecleant enzo maar waarom gaf tuneup toen de probleem niet aan? En ik heb dit probleem misschien nu al 10 min.

Heb verouderde prefetch data verwijderen bij ccleaner uitgevinkt en schoongemaakt maar het probleem is nog niet weg.

Laatst bewerkt:
Prefetch data wordt, aangemaakt en bewaard zodat programma's sneller kunnen starten en data klaar staat voor de CPU. Dus dat moet sowieso niet verwijderd worden.
Wat betreft al die cleaning tools, gebruik er 1 en verwijder de rest. De snelheid die ze brengen is zeer gering ten op zichte van de schade die ze soms aanrichten. Zelf gebruik ik Windows 7 Manager van Yamicsoft en dan eigenlijk ook alleen maar als ik zelf bepaalde problemen constateer. Dingen als register schonen etc. deed ik vroeger veelvuldig en dat gaf soms problemen, maar de snelheid was belangrijk. Onder Windows 7 merk ik echter weinig van de tools en dat scheelt een hoop gedoe.

Mijn advies:
Zoek uit of je kan achterhalen waar de prefetch data staat, kijk of deze wordt aangemaakt. Zo ja gooi Tune-up en Systemcare er af en gebruik CCleaner alleen om cookies en de tijdelijke bestanden te wissen. De rest regelt Windows wel.
Mocht je er niet uitkomen geef even een gil dan zal ik morgen even helpen zoeken als dat nodig is.

Bedankt voor je reactie ik zal proberen te achterhalen waar de prefetch data staat maar kijk deze man had hetzelfde probleem als mij en het is opgelost bij hem:

http://forums.windowsforum.org/index.php?showtopic=40670

Maar wat hij zegt in de 2e post hoe kan ik dan de prefetch in Tune-Up uitzetten?

De prefetch data bevindt zich in de map C:\windows\prefretch

Ik heb ook gelezen dat mensen zeiden dat windows zelf de prefetch data weer zal aanmaken. Dus als ik bijvoorbeeld morgen op Tune-Up kijk is het probleem weg?

Laatst bewerkt:
Als ik het topic doorneem dan wordt er gezegd dat het niet Tune-up is die de prefetch verwijderd. Wellicht dan toch CCleaner? Kwestie van de tools nalopen die je gebruikt.
Verder maakt Windows inderdaad de prefetch weer aan, dus na een x tijd zou de melding in Tune-up ook weg moeten zijn.

Ja ik weet al dat Ccleaner het heeft verwijderd ik kan ook op tuneup de melding dat de prefetch data is verwijderd verwijderen. Zal ik dat doen en dan bijvoorbeeld morgen een scan uitvoeren via tuneup of hij weer een error geeft?

Ik kan de melding permanent verwijderen of 30 dagen.

Verwijder de melding en kijk over een paar dagen of een scan de melding weer geeft. Na een reboot wordt de prefetch weer opgebouwd wat ik zo lees.

Dan zou de prefetch data automatisch weer aangemaakt moeten worden, tenzij de hele prefetch kapot is.
Mijn prefetch folder is ~ 29MB. (nooit geschoond +- 1jaar)

Ik weet nu niet welke het is maar als ik bij de prefetch folder op eigenscahppen druk staat er dit:

Grote: 33,0MB
Grote op schijf: 27,3MB

Ok dan is de prefetch data gewoon aanwezig. (ik heb de grootste waarde gepakt :) )

Ok maar ff snel een vraagje tussendoor ik heb via Piriform Defraggler een controlen op schijffouten uitgevoerd en dan als hij gaat lopen staat er dit: de uitvoering van de schijfcontrole was niet succesvol. Wilt u CHDSK/F uitvoeren om schijffouten te corrigeren? JA NEE Als ik op ja druk wat gebeurt er dan?

Het is trouwens ook een probleem bij TuneUp. Het probleem is: dat er fouten in het bestandbeheersysteem zijn.

Dan worden beschadigde sectoren gerepareerd, zoals vroeger met XP wel het geval was na een BSOD en reboot. Kan geen kwaad.

Hoelang duurt het ongeveer als ik me pc opnieuw opstart en dan zo'n schijf controle doe?

Normaal gesproken is dat minuten werk maar dat hangt van het systeem af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan