• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Turflijst in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

skystormer

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2011
Beste allen,

Het betreft hier research of het daadwerkelijk kan wat ik in gedachten heb. Kan best zijn dat er veel simpelere oplossingen zijn.
Het betreft hier voorraadbeheer.
Ik ga een onderdeel van de voorraad bijhouden. Nadeel is dat ik er niet bij zit en er niemand aangewezen om het actief bij te houden. (vaak betreffende bruikbare afvalstukken)
Om te voorkomen dat ik elke dag alles opnieuw moet tellen heb ik een soort turflijst in gedachten. Als iemand iets pakt strepen zij het af. Streepjes zetten is natuurlijk geen issue in excel.
Ik vroeg mij af of het mogelijk als ik een bepaalde waarde zet in bijvoorbeeld cel B1 dat dan vervolgens in cellen daaropvolgend automatisch het aantal strepen worden gezet overeenkomend met de waarde in cel B1.

Ik wil er namelijk een lijstje neerleggen waarop zichtbaar is dat op een bepaalde datum er x aantal poducten lagen. (waarde in cel B1) Vervolgens een turflijst van dat aantal waarop afgestreept kan worden wat men pakt. Dan kan ik elke week een geupdate lijst daar neerleggen. Hierbij lettend dat de lijst zo simpel mogelijk moet blijven zodat de mensen ook echt met die lijst gaan werken. Het zal immers ook aan gaan geven waar de producten liggen. Natuurlijk blijft handmatige controle wel nog altijd bestaan.

Ben benieuwd of het kan in Excel.

Groeten,
Rob

Hopelijk is er niet te erg over nagedacht. Daar dan mijn excuses voor. (vandaar wel dat ik vroeg of dat het mogelijk was)

De aantallen zullen zo groot zijn dat turven totaal geen optie zal zijn. Ook omdat er zeer kleine materialen zullen liggen zoals bepaalde schroeven.
Vraag opgelost in de trend van steek er aub geen tijd meer in.

Ach, ik was er toch al mee bezig en wie weet heeft iemand er nog wat aan.
In de bijlage, met willekeurige getallen 1-100 in B2:B25.
De doorhaling is gedaan met voorwaardelijke opmaak en de turfjes zijn niet gecentreerd, maar met inspringing gepositioneerd.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan