TurnKey Fileserver van buitenaf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pity123

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Hoi,
Ik heb TurnKey Fileserver op een oude pc staan en het werkt heel goed.
Maar, ik wil het graag van buitenaf (dus niet thuis) openen. Dat lukt niet.
Ik heb heel veel dingen geprobeert:
poorten geopent, een account op dyndns aangemaakt en daarnaar doorgestuurt... niks werkt.

Misschien kunnen jullie mij helpen.
Mijn draadloze-router merk is Edimax. Type is onbekend (staat niet op de router, ook niet in de setup)
En mijn modem is een SpeedTouch 510.

Groet,

Waarschijnlijk moet je toch poort 80 openzetten en je server selecteren..:rolleyes:
Dan ga je naar www.watismijnip.nl

Buiten je netwerk ga je dan naar dat IP adres!
Zo moet het lukken, tenminste bij mij dan...:thumb:

Groetjes,
Jasper

Laatst bewerkt:
Ik heb poort 80 al open... maar dan kom ik op mijn modem-setup.

Dan moet je zorgen dat je in je router achter poort 80 je lokale ip van je server aanklikt...dan kom je i.p.v op je modem op je server uit!! :thumb:

Okee, Okee

* Je logt in op je router, ga naar virtual server. ;)
* Vul bij private IP het lokale ip adres van de server in. (bijvoorbeeld 192.168.0.6)
* Bij private port vul je 80 in.
* Bij type vul je TCP in.
* Bij public port vul je ook 80 in.
* Bij comment kun je bijvoorbeeld invullen server

Als je dan nu naar www.watismijnip.nl gaat en dat dan in je browser invult kom je als het goed is op je server uit! Als dit niet het geval is, dan weer port 80 verwijderen!! :thumb:

Ik ben er bijna zeker van dat het zo moet lukken. Als er nog vragen zijn: ''Ask it me''...:)
Groetjes,
Jasper

En waar moet ik dat doen? bij de modem of de draadloze router?

Weet je misschien ook als ik de poort van TurnKey kan veranderen van 80 naar bijvoorbeeld 7777? Want poort 7777 wil wel.

Op blz. 31 van je manual staat duidelijk hoe je dit moet doen. En even daarvoor staat een voorbeeld van hoe je poortnummers toewijst. In plaats van poort 80 kun je ook 8080 gebruiken, dat wordt veel gedaan en bij mij werkt het ook zo.

Het moet te doen zijn maar het is al een ouder apparaat en ondersteunt tot en met Wxp. Daardoor kun je tegen onverwachte problemen aanlopen.

Laatst bewerkt:
@Solaris van welke? mijn modem of router?

ps. Ik ben mijn handleiding kwijt... al 5 jaar :rolleyes:

Het is inmiddels allang gelukt, ik had de poorten niet goed geopent :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan