Turtle Odyssey 2 Deluxe error DirectX 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

HelmGe

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Het Nederlandstalige spel ‘Turtle Odyssey 2 Deluxe’ werkt goed onder Vista en DirectX 10.

Op de andere computer (beide tezamen aangeschaft)
heb ik Windows 7 Professional 32 bits en DirectX 11 geïnstalleerd.

De installatie van het spel ging goed.
Bij het opstarten van het spel flikkeren witte vierkantjes en een Error melding:

The program needs video hardware supparted DirectX 8.0 or higher version
Op internet vertaald:
Het programma moet videohardware supparted DirectX 8.0 of hogere versie

Hoe kan ik ‘Turtle Odyssey 2 Deluxe’ onder Windows 7 opstarten?

Compatibiliteits modus al geprobeerd?

Rechtsklik op de .exe van het spel, kies eigenschappen en dan compatibiliteit.

Heb compatibiliteit geprobeert van alle varianten van Vista en XP.
Ook heb ik AVG volledig uitgeschakeld.
Ben zelf naar het Image [BackUp] terug gegaan, nadat alleen Windows 7 was geinstalleerd.
Na het opstarten van het programma: Direkt zwarte en vervolgens witte flikkerende vierkantjes en de Error mededeling.

Het gaat om het Nederlands talige spel: turtleodyssey2download.exe

Wie heeft hiermede ervaring?

Je hebt na de install van win 7 ook netjes al je drivers geinstalleerd?

Waarschijnlijk is het spel te oud en kan het niet met de nieuwe DirectX versie omgaan. Zou hem gewoon op de vista machine spelen als de machines toch identiek zijn.

Greetzz,
Timo

Timo,
je bedoeld van wegen 1 spel niet Windows 7, maar bij Vista blijven.
Kan Directx 11 niet verwijderd worden en DirectX 10 toegevoegd worden?
De bedoeling is juist, dat beide computers (mijn ega en mij) het zelfde zijn.
Het spel is van begin 2008.

Lita,
Windows 7 heeft, zo neem ik aan, alle drivers geinstalleerd.
Zelf heb ik geinstalleerd: Catalyst ControlCenter van ATI Radeon HD 4350 [MD30422PV]

Onder anderen geinstalleerde programmas:
CorelDRAWGraphicsSuiteX3
WinRAR 2.90
MS Office 2007
Adobe Acrobat 7.1.0 Professional
Micrografx Designer 9.0.1
TuneUp Utilities 2009
Nero 8 Essentials
Gadwin PrintScreen 4.4
en ruim 100 Windows spellen

Je kunt DirectX10 vast wel met een hack installeren. Het enigste probleem is dat je dan geen Windows 7 aero en basic thema meer kunt gebruiken. Je zult dan dus terug moeten naar het klassieke thema en je zal moeilijkheden krijgen met Windows update.

Greetzz,
Timo

Hoe werkt dat: met een hack installeren.

Ik dacht eraan, om naar Windows 7 Ultimate op te waarderen.
Om vast te stellen of dat voor mij een beter resultaat oplevert, ben ik om zoek naar een test-versie. Nog niet gevonden.

Hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet, maar realiseer je wel goed dat je dan gewoon het klassieke thema hebt en dus de voordelen van het Aero thema niet kunt gebruiken. Wat je wel kunt proberen als je ultimate hebt is dat je de XP mode installeerd en dan draai je je spel op een virtuele XP machine. Dan gebruikt hij dus DirectX 9.

Greetzz,
Timo

Voor dat ik Windows 7 Ultimate aanschaf; wil ik het eerst met een test-versie uitproberen.

Vraag: Hoe en waar?

Microsoft website.

Links naar illegale versies mogen hier niet worden gegeven namelijk.

Lita,
U onderstelling naar een 'Links naar illegale versies' is zachtjes uitgedrukt niet netjes.

Vaak worden programmas aangeboden voor tijdelijk gebruik (soms 1 maand).
Na deze periode mag men tot koop overgaan of het werkt niet meer.

U vermelde eerder:
'Je hebt na de install van win 7 ook netjes al je drivers geinstalleerd?'

Hierover wou ik U nog iets vragen, aangaande welke soorten drivers in aanmerking komen voor in niet goede werking van DirectX 11?

Gezien U twee reacties in dat onderwerp, neemt ik aan dat u graag antwoorden geeft die voor de vraagsteller niet opbouwend zijn.

Lita,
U onderstelling naar een 'Links naar illegale versies' is zachtjes uitgedrukt niet netjes.

Vaak worden programmas aangeboden voor tijdelijk gebruik (soms 1 maand).
Na deze periode mag men tot koop overgaan of het werkt niet meer.

U vermelde eerder:
'Je hebt na de install van win 7 ook netjes al je drivers geinstalleerd?'

Hierover wou ik U nog iets vragen, aangaande welke soorten drivers in aanmerking komen voor in niet goede werking van DirectX 11?

Gezien U twee reacties in dat onderwerp, neemt ik aan dat u graag antwoorden geeft die voor de vraagsteller niet opbouwend zijn.

Dat heb je toch fout.

Ik help graag maar niet tgen de regels van het forum in. De microsoft site biedt of bood een testversie van win 7. Elke andere link naar een download van dit programma is in principe illegaal en mogen we hier niet geven. Misschien een buurman met een legale versie die je mag testen?

Videokaart drivers zouden voor problemen kunnen zorgen, een niet goed geinstalleerde chipset driver, zo ook een fouttief geinstalleerde versie van directx. Ook win 7 is helaas niet zonder foutjes en dienen drivers soms toch handmatig geinstalleerd te worden.

Je geeft zelf de indruk er genoeg verstand van te hebben, vandaar dat ik volsta met de vraag of de drivers goed geinstalleerd zijn. Een opbouwend antwoord zou in dat opzicht juist als kleinerend kunnen worden ervaren.

En zeg mee gewoon je ;)

Bedankt voor het antwoorden

Ik vraag toch niet naar een verwijzing naar een illegale aanbieder. U had mij de site van Microsoft kunnen opgeven waar een Nederlandse testversie gedownload kan worden. Ik heb ze nog niet kunnen vinden.

Sinds de komst van Headstart III heb ik mij veel tekst-, reken- en tekenprogramma’s tot eigen gemaakt. Uiteraard horen ook spellen bij de computer thuis.

Met MS-DOS, PC-DOS en Windows 3.11 kon ik mij goed redden en ook anderen helpen.
Vanaf Windows 95 schoten de installatie en toepassen van drivers bij mij te kort.

Bij mijn huidige computer met Vista , heeft de hersteller 5 drivers op de D-schijf geplaatst.
In Configuratiescherm – Apparaatbeheer vind ik geen overeenkomsten met de door de fabrikant op gegeven drivers.

Hier zit mijn probleem: Welke drivers hebben iets te maken met DirectX 11?

Tot slot: Genoeg verstand, ja, dat zou wel; verstand van drivers en DirectX, nee!
Opbouwend is bij mij nog altijd positief; die het anders ervaren, komen uiteindelijk op terug, met …

Pff, moet het serieus zo? Ik geef je nog een compliment ook nog door te zeggen dat je overkomt als iemand die weet hoe en wat. Dan kan je toch gewoon zeggen dat dit niet het geval is. Ik zie niet in wat daar fout aan is.

Maar goed, je wilt dus een link (intussen niet zelf even op de site van microsoft gekeken, neem ik aan. Een beetje zelf redzaamheid is natuurlijk ook nooit verkeerd.)

http://www.google.nl/#hl=nl&source=...versie+windows+7+ultimate&fp=e4990c6227418051. Testversies.

Je kunt DirectX10 vast wel met een hack installeren. Het enigste probleem is dat je dan geen Windows 7 aero en basic thema meer kunt gebruiken. Je zult dan dus terug moeten naar het klassieke thema en je zal moeilijkheden krijgen met Windows update.

Greetzz,
Timo

Hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet, maar realiseer je wel goed dat je dan gewoon het klassieke thema hebt en dus de voordelen van het Aero thema niet kunt gebruiken. Wat je wel kunt proberen als je ultimate hebt is dat je de XP mode installeerd en dan draai je je spel op een virtuele XP machine. Dan gebruikt hij dus DirectX 9.

Greetzz,
Timo

Jij beweert dat DX10, 9, en 8 niet ondersteunt worden door Windows 7? iig dat ze niet gebruikt kunnen worden? Ik heb een game, werkt prima onder DX7, 8 en 9, en ik draai W7 Ultimate.

Beste mensen,

De mededeling van Windows, ik moest een DirectX 8 of hoger gebruiken;
terwijl DirectX 11 op mijn computer is, was voor mij uiterst misleidend.

Intussen heb ik drijvers van Vista geïnstalleerd, de PC door Microsoft laten testen of deze geschikt is voor W7 Ultimate. Resultaat:
Microsoft .NET Framework 1.1 - Niet compatibel - Deze versie van het programma werkt niet in Windows 7.
Opmerking: Ik weet nog niet waarna ik moet kijken om de juiste drijvers war vandaan te halen.

Voor mij is de gestelde vraag nu opgelost:

Catalyst Control Center voor dat spel ingesteld op: 1280 x 1024

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan