• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tussen grenzen IFERROR(IF(AND(... functie werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouter7899

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2015
Berichten
17
Goedendag,

Ik heb een vraag aangaande het bijgevoegde bestand. Ik wil alle getallen die 3.5 en 4 zijn in kolom B omzetten naar het getal 4 in kolom C, de andere getallen in kolom B moeten blijven zoals ze zijn. Ik heb geprobeerd dit te doen in kolom C met een iferror(if(and... functie, maar het is tot nu toe niet gelukt. Het lijkt of het getal 3.5 niet herkend wordt o.i.d. Ohja, een extra criteria bij de omzetting is dat kolom A "screenNumber11" bevat (zie ook de formule in kolom C).

Hoop dat jullie kunnen helpen. Alvast dank iig!

Groet, Wouter
 

Bijlagen

  • CIS_output.xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 26
Bedoel je dit?
=ALS.FOUT(ALS(EN(VIND.ALLES("screenNumber11";A2);B2>3;4);4;B2);B2)
 
OF:

voor C2
Code:
=ALS(EN(B2>=3,5;B2<=4;LINKS(A2;14)="screenNumber11");4;B2)
doortrekken naar beneden
 
Dank voor je antwoord edmoor.

Nee die zocht ik niet, maar ik heb het inmiddels zelf gevonden, met de volgende formule: =IFERROR(IF(AND(FIND("screenNumber11",A2),B2>3,B2<=4),4,B2),B2)

Ik weet niet hoe het komt, maar ik zou zweren dat ik dat al een keer zonder succes had geprobeerd. Maar goed, ik ben in ieder geval weer een stukje verder:).

Thanks
 
Kijk ook even naar die van Haije in #3. Die is een stuk korter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan