Tussen router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jordyzz

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2012
Berichten
12
Hallo,

ik zal even mijn netwerk situatie uitleggen.
Ik heb een basis router aangesloten, deze worden verdeeld in andere huisgenoten en daarvan krijgt ook niemand (gasten) het wachtwoord, dit puur voor veiligheid.

Nu heb ik een extra router toegevoegd op een LAN aansluiting bij mij uit de muur en heb de router open gezet.
Dit heet dan _GAST (nog wat ervoor)

Nu vraag ik me af, kan dit de veiligheid van de andere router waar hij eigenlijk is op aangesloten in gevaar brengen?
En het is namelijk ook niet de bedoeling dat iedereen erop gaat zitten en dat onze Wifi snelheid naar de bollen gaat...?

Is er een mogelijkheid om dit dan via de router in te stellen hoeveel internet mbs ze mogen hebben?
 
volgens mij wel, en er is ook in te stellen hoeveel gebruikers er max op een router mogen
 
Het is een Sitecom WL-600
Weet jij enig idee hoe? Want ik kan het niet duidelijk in de router instellingen te vinden..
 
Ik heb data snelheid hier staan, dat heb ik gevonden..
Hoeveel is gemiddeld?
 
het is een beetje omgedraait, je kan beter de eerste router voor gasten gebruiken en de tweede voor eigen gebruik. zo kan je niet worden aangevallen door gasten dankzij NAT, nog steeds kan het verstandiger zijn om zelf bij te houden wie wel op het netwerk mag.
als je een router met QoS hebt kun je aangeven hoeveel bandbreedte iemand mag gebruiken.
 
Ik zit er een wachtwoord op, maar als nog lijkt het me niet verstandig om het om te draaien, omdat het andersom toch ook kan?
Ik ga hem nu direct even opslot zetten!
 
als je een router boven een router zet kun je nog steeds de computers van het onderliggende netwerk bereiken via hosts op de bovenliggende router.

het werkt dus wel, maar veilig is het niet.
 
Dan zal ik het ook niet gaan doen.
Ik heb enige tijd de router gewoon voor mensen gebruikt die z'n laptop gebruiken en dat hier ook kwamen doen en kabel erin pluggen..

Dit lijkt me nog steeds zo onveilig, ik weet het niet zeker? Kun je hier ook een antwoord op geven? :)
 
Ik ga er even vanuit dat het geen thuisnetwerk is, en dat de mensen die er gebruik van maken niet altijd bekend zijn?

zowel bedraad en draadloos neemt die setup een groot risico met zich mee.
 
Dus eigenlijk is het beter gewoon geen code of mensen geen internet laten geven..?
Zijn er andere manieren?
 
niet aan wild vreemde. anders is de tweede router voor jou en de eerste voor je gasten, dit is veiliger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan