Hallo forumleden,
Ik ben op zoek naar de formule waarmee ik het aantal maandagen, dinsdagen etc die tussen twee datumvelden liggen weergeven. In de afgelopen weken heb ik alles rondom rekenen met datum, tijd, netto werkdagen etc wel langs zien komen. Hiervan heb ik ontzettend veel bijgeleerd.
Echter mijn vraag heb ik niet kunnen oplossen, dus een klein voorbeeldje;
in cel A1, datum: 01-01-2011
in cel A2, datum: 31-01-2011
dan in cel B1 t/m B7 moet het volgende resultaat komen;
B1 (is maandag) 5
B2 (is dinsdag) 4
B3 (is woensdag) 4 etc
Zodra ik de datumvelden wijzig veranderen in principe ook de resultaten.
Ik ben ondertussen zover dat ik een matrixformule moet gebruiken, dus niet met een enter afsluiten maar met de toetscombinatie ctrl/shft/enter.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, mocht ik een eerder draadje over het hoofd gezien hebben dan op voorhand mijn excuses. verwijs daar dan naar svp
gr jan
Ik ben op zoek naar de formule waarmee ik het aantal maandagen, dinsdagen etc die tussen twee datumvelden liggen weergeven. In de afgelopen weken heb ik alles rondom rekenen met datum, tijd, netto werkdagen etc wel langs zien komen. Hiervan heb ik ontzettend veel bijgeleerd.
Echter mijn vraag heb ik niet kunnen oplossen, dus een klein voorbeeldje;
in cel A1, datum: 01-01-2011
in cel A2, datum: 31-01-2011
dan in cel B1 t/m B7 moet het volgende resultaat komen;
B1 (is maandag) 5
B2 (is dinsdag) 4
B3 (is woensdag) 4 etc
Zodra ik de datumvelden wijzig veranderen in principe ook de resultaten.
Ik ben ondertussen zover dat ik een matrixformule moet gebruiken, dus niet met een enter afsluiten maar met de toetscombinatie ctrl/shft/enter.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, mocht ik een eerder draadje over het hoofd gezien hebben dan op voorhand mijn excuses. verwijs daar dan naar svp
gr jan