• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tussenliggende waardes berekenen in kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb het toch eventjes in een andere vorm gegoten.
Kolom B en volgende = tabelletje met al je aankopen
Tabelletje er naast = die aankopen uitgesmeerd over de verbruiksperiode, ken je die nog niet omdat het het 1e gebruik is, dan wordt alles in 1 dag opgebruikt. Kwestie om dan zelf een 0 in te voeren om toch een deftig resultaat te krijgen.
Draaitabel daarnaast = die verbruiken samengevat per week op gewicht en op kostprijs.
Ik dacht op weekbasis omdat dan de verschillen sneller zichtbaar zijn.
Je kan zo nog andere draaitabellen aanmaken (juist maken dat ze geen gemeenschappelijke cache hebben).

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste cow 18,

Als ik een levering bijvoeg wordt er automatisch bijgewerkt? Dat gebeurt niet altijd lijkt het
Verder begrijp ik je overweging voor een tabelvorm van de levering ivm compaktheid maar qua overzicht prefereer ik toch wel de vorige kalender zodat er direct meer visuele controle is dat er niks mist bijv.,maar met de prijzen daaar nog tussen wordt het misschien ook onoverzichtelijk. Mocht je nog een goed idee hebben meer in de vorige vorm dan hoor ik dat graag

heb je een bijgewerkte versie, waarin al iets meer leveringen en prijzen staan, kwestie dat ik niet teveel moet tikken om voorbeelden te hebben ?
Heb je excel 365 ?

Laatst bewerkt:
Bovenin "Aankopen" D1:F3, daar staan de totalen van gewichten en bedragen voor die ene tabel en de 2 draaitabellen. Die zouden in principe steeds gelijk moeten zijn. Anders eens de macro "dagverbruik" laten lopen, maar die zou het eigenlijk automatisch moeten doen.
Je wilde je eigen overzichtje zien om "gemakkelijker" te controleren, dus is er een 2e window geopend met jouw overzichtje. Nu kan je links nieuwe leveringen noteren en dan desnoods even het rechter window activeren en dan omhoog of omlaag scrollen om te kijken of het okay is. (indien geen 2e scherm, dan eventjes van tabblad wisselen en terugkeren).

Bijlagen

Bij het invullen van een levering wordt de rechter kalender leeggemaakt en dan blijft die ook leeg bij mij, doe ik iets fout dan? (Bestand bijgevoegd bij mij is de kalender daar leeg) En welke waardes worden er in de popup berichten vensters gegeven bij het invullen van een gewicht en bedrag bij de leveringen?
De draaitabel maand overzichten had ik gewijzigd in verbruik ipv leveringen, voorzie je daar problemen mee?
Zou het nog mogelijk zijn om naast de kalender in het 2e scherm het overzicht te zetten dat je eerder naast de kalender had waarin ook te zien is hoelang er nog voorraad is?( met de gele cellen)

Bijlagen

De datumkolom aan de rechterkant was gemaakt met een formule die een excel2016 niet begreep, dus logisch.
Blauwe cellen daar zijn voor de nullen, zoals hierboven uitgelegd, om de silos op 0 te krijgen.
Oranje cellen zijn om de dagen aan te duiden waarop een recente levering vermoedelijk zal geconsumeerd zijn.
Dat popup-venstertje was een slordigheidje, daar stond iets van 0.5 in, de tijd die de macro nodig had om alles opnieuw te berekenen.
Misschien is dat op een 2016 ook iets langer en wil je misschien eerst ongestoord alle nieuwe leveringen in 1 keer ingeven zonder tussentijdse berekeningen

Bijlagen

beste cow 18,

Dit is een heel mooi overzicht geworden, veel dank! We gaan er vooreerst mee aan de slag, mocht ik nog iets tegen komen dan leg ik het voor:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan