• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tussentijds aftrekken van voorraad

Status
Niet open voor verdere reacties.

barbaar

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2008
Berichten
54
Ik kom een probleempje tegen bij de voorraad.

Als ik een bestelling doe via het bestand wat ik heb bijgevoegd, gaat de bestelling naar het distributiescherm. Vanaf daar kan de bestelling daadwerkelijk voltooid worden en zal bij daadwerkelijk transport het aantal wat geselecteerd is voor distributie van het product worden afgetrokken. Echter wil ik dat er al het aantal van de voorraad wordt afgetrokken bij het verplaatsen naar de distributielijst. Dit om te voorkomen dat er meerdere bestellingen klaar worden gezet met een groter aantal dan daadwerkelijk in de voorraad aanwezig is.

Via een formule is dit denk ik niet op te lossen, aangezien het vakje ("aantal" (rood in bijgeleverd bestandje, te zien op tabblad "voorraad + invoer")) invulbaar moet zijn.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

:thumb: alvast bedankt!:thumb:
 

Bijlagen

  • Groenteboer 1.rar
    38,8 KB · Weergaven: 26
Kan je het bestand zippen?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Even los van je vraag; Ik krijg een melding dat ik niet alles ingevuld heb als ik iets invul bij verkoop. Uiteraard zijn wel alle vier de velden gevuld...

Wat je wilt kan je volgens mij met =SOM.ALS(...) oplossen.
Grofweg is de formile dan Voorraad+Inkoop-Verkoop.
Hoe je nu voorraad bijhoud is me uit het voorbeeld niet helemaal duidelijk, maar daar kom je zelf wel uit denk ik.
Inkoop: =SOM.ALS(Inkoophistorie!A4:B26;'Voorraad + invoer'!A11;Inkoophistorie!B4:B26)
Verkoop: =SOM.ALS(Verkoophistorie!A4:B30;'Voorraad + invoer'!A11;Verkoophistorie!B4:B30)

In dit geval gaat het om de bananen (waarde A11 op tabblad Voorraad + Invoer).
 
Even los van je vraag; Ik krijg een melding dat ik niet alles ingevuld heb als ik iets invul bij verkoop. Uiteraard zijn wel alle vier de velden gevuld...

Wat je wilt kan je volgens mij met =SOM.ALS(...) oplossen.
Grofweg is de formile dan Voorraad+Inkoop-Verkoop.
Hoe je nu voorraad bijhoud is me uit het voorbeeld niet helemaal duidelijk, maar daar kom je zelf wel uit denk ik.
Inkoop: =SOM.ALS(Inkoophistorie!A4:B26;'Voorraad + invoer'!A11;Inkoophistorie!B4:B26)
Verkoop: =SOM.ALS(Verkoophistorie!A4:B30;'Voorraad + invoer'!A11;Verkoophistorie!B4:B30)

In dit geval gaat het om de bananen (waarde A11 op tabblad Voorraad + Invoer).

Ik heb het even nagelopen, maar kan eigenlijk geen fout hierin ontdekken. Bij mij krijg ik die melding niet verder.

Door de volgende code te verwijderen, verdwijnt deze tekst:
Code:
If Application.WorksheetFunction.CountA(Range("H4:K4")) < 4 Then
MsgBox ("Niet volledig ingevuld"): Exit Sub
End If

Deze staat onder: Private Sub CommandButtonVerkoop_Click()

Ik hou mijn voorraad bij via het blad voorraad + inkoop. Vanuit hier kan ik inkopen en verkopen klaarzetten. Deze verkopen worden in het distributiescherm afgehandeld als deze daadwerkelijk vervoerd zijn. Voor de inkoop geldt dit hetzelfde (hier is echter nog geen blad van). Daarna worden de inkoop en verkoop in de respectievelijke historie geplaatst (net even gekeken, maar doorverwijzing naar distributiehistorie loopt niet lekker nog).
Deze getallen op deze sheets zijn de input voor de voorraad van de artikelen. Cel B11, C11 en D11 gebruiken deze historie tabs. Ik denk dus niet dat deze som.als functie kan gebruiken. Of zie ik dit fout?

Ik zal even een klein beetje ingevulde sheet bijsluiten (met bovenstaande code verwijderd).
 

Bijlagen

  • 080515015914-15073.zip
    43,5 KB · Weergaven: 58
Ik zag de tweede button niet... en dacht dat de Invoeren button tegelijk voor inkoop en verkoop werkte... logisch dat ik inloop leeg laat en op Invoeren klik ik een fout melding kreeg.
 
Hallo barbaar,

Ik weet niet of ik het goed heb begrepen, je moet maar even kijken.
De huidige voorraad heb ik gecoopieerd en dan kun je de verkoop invullen en laten verwerken.
Je ziet dan dat de huidige voorraad is bij gewerkt.
Het is misschien een beetje in de richting.

Suc6,
Wim
 

Bijlagen

  • Groenteboer_3.zip
    50,1 KB · Weergaven: 31
Hallo barbaar,

Ik weet niet of ik het goed heb begrepen, je moet maar even kijken.
De huidige voorraad heb ik gecoopieerd en dan kun je de verkoop invullen en laten verwerken.
Je ziet dan dat de huidige voorraad is bij gewerkt.
Het is misschien een beetje in de richting.

Suc6,
Wim

Hoi Wim,

Dit is bijna wat ik bedoel, maar vind het nu al helemaal geweldig! :thumb: Het enige nadeel is dat als je een nieuw product toevoegt, je wederom een nieuwe code moet maken. Er is verder nog een klein ander probleempje. Ik wil mijn lijst sorteerbaar maken, maar zodra ik een andere volgorde heb, dan werkt de macro ook niet meer. Is dit heel gemakkelijk te veranderen of niet?

In ieder geval super bedankt :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hallo barbaar,

Ik ben gisteren een aardig poosje aan het stoeien geweest om dit voor elkaar te krijgen.
Proberen en met de help van Excel heb ik dit gemaakt.
Zelf weet ik ook niet zoveel van macro's en was dus al blij dat dit werkte.

Misschien dat iemand van de helpmij experts op macro gebied je verder kan helpen?

Ik zal er nog even naar kijken maar denk dat de oplossing niet van mij zal komen.

Suc6,
Wim
 
Hallo barbaar,

Met zoeken op helpmij ben ik met een stukje code van Wigi wat verder gekomen.
Ik heb nu 6 producten in de lijst staan.

De code aanpassen zal je het toch met de hand moeten doen en ik neem aan dat je dit maar 1x hoef te doen.
Misschien dat iemand een andere code weet die dit van zelf doet.

Hier houd het voor mij op en wens je dan ook veel suc6.

Mvg,
Wim
 

Bijlagen

  • Groenteboer_4.zip
    52,1 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Hallo barbaar,

Met zoeken op helpmij ben ik met een stukje code van Wigi wat verder gekomen.
Ik heb nu 6 producten in de lijst staan.
Ik denk dat je de code niet op volgorde van de lijst hoef te staan, hij zoekt immers naar de inhoud van H4.
De code aanpassen zal je het toch met de hand moeten doen en ik neem aan dat je dit maar 1x hoef te doen.
Misschien dat iemand een andere code weet die dit van zelf doet.

Hier houd het voor mij op en wens je dan ook veel suc6.

Mvg,
Wim

Hoi Wim,

Echt super bedankt voor je input, waardeer het echt :thumb:!!
Ik ga het zometeen even nakijken, ben benieuwd! :)
 
Hallo barbaar,

Ik heb de indeling anders gemaakt zodat je de lijst langer kunt maken.
De nieuwe voorraad heb ik er nu naast gezet, misschien is dit beter?

Mvg,
Wim
 

Bijlagen

  • Groenteboer_5.zip
    51,6 KB · Weergaven: 21
Hoi Wim,

Het ziet er goed uit, hier kan ik zeker wel wat mee. Hoe ik het ga integreren moet ik nog even bekijken, maar het idee is prima om mee verder te werken! :thumb:

Heel erg bedankt en ik denk dat je hiermij mijn vraag wel mee hebt opgelost. :D
 
Hallo barbaar,

Graag gedaan en ik hoop dat het je lukt maar daar ga ik wel vanuit.

Mvg,
Wim
 
Hallo barbaar,

Volgens mij zit er een fout in je formule op Voorraadhistorie.
Bij de onderste formule heb ik de - achteraan gezet en nu trekt hij de verkoop van je voorraad af die op Voorraad+invoer staat.

Code:
=ALS(A10="";"";ALS(D10="Inkoop";Voorraadhistorie!B10+VERT.ZOEKEN(A10;'Voorraad + invoer'!$A$11:$C$13;2;ONWAAR);Voorraadhistorie!B10-VERT.ZOEKEN(A10;'Voorraad + invoer'!$A$11:$C$13;2;ONWAAR)))
Moet zijn
=ALS(A10="";"";ALS(D10="Inkoop";Voorraadhistorie!B10+VERT.ZOEKEN(A10;'Voorraad + invoer'!$A$11:$C$13;2;ONWAAR);VERT.ZOEKEN(A10;'Voorraad + invoer'!$A$11:$C$13;2;ONWAAR)-Voorraadhistorie!B10))

Ik hoop dat je hier ook mee geholpen ben.
Ik geef het niet gouw op, vind rekenen leuk.

Mvg,
Wim
 
Hallo barbaar,

Nog even terug komen op je file.

Ik denk dat het nu zo is alsdat je wilde, je moet maar even kijken.
Op de Sheet Voorraad + invoer heb ik het een en ander geschreven en hoop dat het duidelijk is.

Mvg,
Wim
 

Bijlagen

  • Groenteboer_6.zip
    53,9 KB · Weergaven: 35
Hallo barbaar,

Nog even terug komen op je file.

Ik denk dat het nu zo is alsdat je wilde, je moet maar even kijken.
Op de Sheet Voorraad + invoer heb ik het een en ander geschreven en hoop dat het duidelijk is.

Mvg,
Wim

hoi Wim,

Ten eerste sorry dat ik nu pas reageer, maar in het weekend heb ik niet de mogelijkheid gehad om even achter mijn pc te kruipen.

Ten tweede ziet het er super uit! Heel erg bedankt voor alle moeite die je er in hebt gestopt. Kan ik je op dit forum voordragen voor een mooie functie? ;)

Groeten,

Barbaar
 
Hallo barbaar,

Ik vind het leuk om te rekenen en probeer dan ook om zulke dingen op te lossen.
Je hoef mij niet voor te dragen voor een functie.

Met een kistje kersen ben ik ook al te vreden. ( geintje)


Suc6 met het afmaken van de code.

Mvg,
Wim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan