Tussenvoegsel in Contactpersonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vecom

Banned
Lid geworden
4 jan 2004
Hoi,

.... vraag voor gevorderden (?)
Wanneer je onder Contactpersonen op een 'correcte' manier de naam invult, dus onder 'tussenvoegsel' ook idd. het tussenvoegsel, wordt de eerste letter door het programma zelf omgezet in een hoofdletter.
Gebruik ik dit later voor mailings of etiketten, dan krijg ik dus het volgende - incorrecte - resultaat:
Teun Van Veelen
Nu moet ik dit steeds in Outlook corrigeren.
Weet iemand hoe je dit hinderlijke verschijnsel uitschakelt?
Ik heb al eens een threath hierover naar Microsoft NL gestuurd, want zelfs in 2003 blijkt dit nog immer aanwezig ..... echter zonder resultaat.

Ben daar sinds het uitkomen van Office 2003 ook mee bezig geweest, maar vrees dat hier niets aan te doen is.
Het is ook een beetje de Amerikaanse manier van namen noteren. Aangezien die MS zooi allemaal in dat land gemaakt wordt ontkomen we er niet aan ben ik bang.
Maar wie weet is er inmiddels al een patch voor gemaakt en heb ik die over het hoofd gezien.

Fonz

Ja, het is zoals je zegt Fonz: 'Nicht argern, nur wundern".

Da's ook zo fraai met de 'nieuwe' Word-versie.
Als ik wil samenvoegen met contactpersonen uit Outlook vanuit Word, lijkt het allemaal gelikter te werken ....... totdat je aan serieuze mailmerge gaat doen!

Voorbeelden:
- invoegen van het z.g. Adresblok: géén tussenvoegsel.
- het veld 'volledige_naam' uit outlook is niet meer terug te vinden
- wél staat er iets van 'naam_van_weergave', maar dit komt weer niet overeen met het hiervoor genoemde veld.

En dat van die amerikaanse notaties; ik denk toch dat Europa een goede en grote afnemer is van het MsOfficepakket, en daar wordt - europabreed - een andere uniforme notatie gebruikt.

Je kunt via de site van Ms Nederland kankeren wat je wilt, maar veranderen doet er niets.
Het aantal kunstgrepen dat je moet doen om een efficiënt relatiebeheer te kunnen plegen en mailmerge te doen blijft onverminderd gehandhaafd.
Het brengt mij (cursussen) wel brood op de plank, maar ook een hoop geërgerde reacties van gevorderde MsOfficegebruikers.........
Dank voor je gewillige oor.

Laatst bewerkt:
Het is een bepaald soort nonchalance die helaas toch door euro's en dollars wordt ingegeven, vrees ik.
Alhoewel ik mij ook dagelijk verbaas over de manier hoe mensen met elkaar communiseren, daaruit blijkt maar al te vaak, dat men het niet echt meer interesseert hoe het eruit ziet en hoe het gespeld is etc etc etc.

Fonz

De oorspronkelijk vraag hoe zorg je dat de tussenvoegsels in kleine letters blijven kan ik niet zo beantwoorden, wanneer ik het met kleine letter intype blijft het wel zo staan.

Over het samenvoegen:
Ik begin vanuit Outlook. Ik werk n.l. veel met Categorien. (Microsoft geeft geloof ik ook aan dat je beter in Outlook kan starten.)
Dan selecteer ik de personen uit de categorie die ik nodig heb.
Extra, Afdruk samenvoegen (in venster standaard "vinkjes" laten staan: alleen geselecteerde contactpersonen, alle contactpersoonvelden etc.)
Klik op OK --> je schiet dan vanzelf naar Word.

In Word krijg je werkbalk samenvoegen.
Kies het zesde icoontje van links (= samenvoegveld in voegen). Zorg dat in het venster dat dan verschijnt databasevelden staat aangevinkt.

Selecteer de velden die je nodig hebt.
Het tussenvoegveld heet nu Middelste_naam!!
Met de zgn schakelopties kan je een mooie opmaak geven b.v. \f " " om een spatie te geven indien het veld gevuld is en \*Lower om het hele tussenvoegsel in kleine letter weer te geven.

Mijn aanhef ziet er dan zo uit:

Geachte {MERGEFIELD "Titel"\*Lower} {MERGEFIELD "Middelste_naam"\f " "\* FirstCap} {MERGEFIELD"Achternaam"}

Het heeft mij enig gepuzzel gekost maar ik denk dat dit werkt.

Hoi Arku...,

Het vrindelijk om deze uitgebreide uitleg te geven, maar die kende ik al.
Je geeft echter precies aan wat ik bedoel: de kunstgrepen die je moet doen om 'fatsoenlijke' adresblokken en aanheffen te maken, terwijl het programma qua uitgebreidheid suggereert er van alles mee te kunnen als het om 'standaard'-oplossingen gaat.

De vraag blijft dus gewoon staan: die tussenvoegsels die 'automatisch' worden omgezet in een eerste hoofdletter, is dat te voorkomen ??????

Schakeloptie Word ? (!)

Beste Vecom,

Outlookadressen samenvoegen in Word? Als ja, dan kan je met schakelopties de hoofdletter corrigeren.

Lees voor algemene toepassing mijn artikel:
http://www.femda.com/tipofday/tipofday.asp?CD=0&ID=tp0961958637
waarbij het juist de bedoeling is dat een kleine letter een hoofdletter wordt.

In jouw geval net andersom, en in plaats van de schakeloptie FirstCap heb jij dan de schakeloptie Lower nodig.

Succes.

Ja, allemaal bekend Femda.
Maar dat was nog steeds géén antwoord op de vraag:

1. Het 'omzetten' van de eerste letter(s) in het veld {Middelste_Naam} binnen Outlook wil ik kunnen wijzigen
2. Het gebruik van de nieuwe ...... mogelijkheid v.a. Word2002 om brieven en verzendlijsten aan te maken, wat stikt van de fouten ..... en hoe dit te verhelpen dus!

Ik ga er altijd vanuit dat een toevoeging aan de mogelijkheden van een programma ook een vooruitgang/verbetering voor de gebruiker moet zijn ...... maar bij Microsoft gaat dat kennelijk niet altijd op!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan