TV aangesloten op PC --> Geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leila1616

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2005
Ik heb mijn pc aangesloten op een nieuwe plasma tv. Ik heb een HDMI-kabel gebruikt en heb goed beeld op mijn TV scherm. Voor het geluid heb ik een Jack-tulp kabel gebruikt. Ik heb de ene kant voor de PC op de plek waar de luidsprekerkabel in gaat en aan de andere kant op de TV bij Audio in. Nu krijg ik geen geluid. Ik heb Windows Vista en ik heb bij de geluidsinstellingen al de TV als default gezet in plaats van de luidsprekers, nog steeds niks. Wat doe ik verkeerd??

Het geluid kan ook /hoort over de HDMI poort te gaan. Kun je dat nergens instellen (bij de videokaart- of geluidsinstellingen? Je kunt ook aan de TV kant zoeken. Is daar geen menu waarbij je bij HDMI video het geluid van de audio-in kunt laten komen?
Bij de geluidsinstellingen op de PC moet de TV niet het default apparaat zijn.

Sommige videokaarten doen erg moeilijk met geluid over HDMI. Ga eens naar Configuratiescherm > geluid en kijk welke poort aanstaat (speel een film af en kijk bij welke poort je het output balkje ziet bewegen)

Soms staat je videokaart in deze lijst en moet je hem daar activeren.

Als je wat typenummers hebt van tv en pc kunnen we je misschien verder helpen.

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Ik zal vanavond de types doorsturen, we hebben het nu tijdelijk opgelost door het via de versterker te laten lopen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan