tv aansluiten in windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes72

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Berichten
333
Volgende week begint de kro detective maand. Een deel van de detectives worden uitgezonden op Internet. Mijn moeder wil die graag op de televisie kunnen bekijken. Ik heb haar Panasonic TX-32LX70F televisie dus aangesloten op de PC met een S-video kabel. Windows gaf daarna bij de beeldscherminstelling echter niet de tv weer als tweede beeldscherm en op de tv zag je ook niets als je AV3 (waar de aansluiting bij hoort) inschakelt. Maar bij de NVIDIA-instellingen (die je via de syteembalk kunt openen) verscheen wel ineens een extra functie: "nView-beeldscherminstellingen". Als ik daar op "klonen" klikte en één van de twee opties (maakt de volgorde van scherm en tv daarbij nog uit?) koos kreeg ik de melding dat er instellingen aangepast waren, maar vervolgens leek alles hetzelfde. Als ik terug ging naar de NVIDIA-instellingen stond bij "nView-beeldscherminstellingen" nog gewoon, zoals daarvoor, "één beeldscherm" aangevinkt. Na een herstart stonden er in windows echter ineens wel 2 beelschermen bij de beeldscherminstellingen:"1. plug and play monitor op NVIDIA Geforce 6600, 2. standaard beeldscherm op NVIDIA Geforce 6600". Ik heb via het Geforce Control Panel de wizard voor het instellen van de tv uitgevoerd, waarbij ik koos voor Bpal en dual view (al twijfelde ik of ik niet voor "kloon" moest kiezen). Ik kreeg keurig een overzichtje met de keuzes en dat de tv aangesloten was met S-video na afloop. Maar ik zie nog steeds niets op de televisie. "Het Windows Bureaublad uitbreiden naar deze monitor" is aangevinkt bij de beeldscherminstellingen. Wat doe ik niet goed? Hoe los ik dit op? Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
 
Laatst bewerkt:
heeft die kaart geen VGA uitgang, voor zo'n blauwe kop?, en heeft de tv die ingang niet?
 
Ja dat ga ik nu proberen. Maar maakt dat uit? Hij moet op dezelfde videokaart namelijk. Ik heb het gevoel dat ik daar iets moet instellen, maar ik weet niet wat...... Ik ga vandaag een tussenstuk (voor de DVI aansluiting) en een lange VGA kabel proberen te kopen en probeer het dan nog eens. Een s-video kabel had mijn moeder liggen. Vandaar dat ik het daarmee geprobeerd heb. En het voordeel daarvan is dat je niet apart het geluid hoeft aan te sluiten en dat moet met een VGA kabel wel.
 
Ja, dat moet gaan, maar als je het geluid samen wil dan zou je een HDMI kunne doen, mits hij die uitgang heeft.
 
Inmiddels is het gelukt met een VGA kabel van 5 meter. Mijn moeder is helemaal blij. We hebben de kabel netjes weggewerkt, zodat hij kan blijven liggen. Bij mij werkt het uitstekend als ik met een S-Video kabel mijn laptop op de tv aansluit. Ik kan dus zelf ook lekker detectives kijken inmiddels :D. Ontzettend bedankt voor het mee denken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan