Tv aansluiten op PC m.b.v lange kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaasjan12

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2009
Hoi,

Ik heb een grote TV scherm gekocht en opgehangen aan de muur om er films mee te bekijken die ik download op mijn pc
De manier om er films mee te bekijken heb ik nu om film op usb te zetten en in mijn op mijn tv aangeslootte blu ray set te drukken en afspelen
Maar nu heb ik daar geen zin meer in en wil een LANGE kabel hebben om mijn pc aan de tv aan te sluiten zodat ik niet meer met usb en ondertiteling branden hoef te knaaken ;)
Weet iemand waar ik zo'n stekker kan kopen?

P.s graag ook een stekkertje voor mijn blu ray set aan mijn tv zodat hij geluid afspeelt wat van de tv afkomt

Mvg, Klaasjan

Deze vraag is helaas op deze manier niet te beantwoorden, er ontbreekt nogal wat belangrijke info, bijvoorbeeld : welk merk TV (welke in en uitgangen zitten er op de TV). welk merk blu ray set (in en uitgangen)... Wat is "lang": 2 meter, 10 meter, 100 meter?
Heeft de PC een TV uit? OF een HDMI uit?

Nouja ik heb hem wel eens vaker aangesloten toen ik hem nog niet had opgehangen
Maar ik deed dat via dezelfde kabel die ik ook in mijn monitor heb...

Lang = 4/5 meter

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan blijft de vraag nog volgens mij HDMI, VGA, of Scart (Met scart>vga convertor)
HDMI met geluid of zonder moet je je ook nog afvragen en hoe je je geluid anders zou willen doen.

ik heb een hdmi kabel van 2 meter en kan in mijn pc en tv

Komt er dan ook geluid mee of niet?

Zoja dan zou je gewoon een 10m versie kunnen kopen dat is geen probleem.
Maar hoelang moet je overbruggen?

Ik heb hem even aangesloten en dat doet het prima, mooi beeld
Maar geluid? ik hoor af en toe kraak geluidjes ofzo die hoor je wel eens als je met je vinger op zo'n 3.5 mm audio kabeltje gaat..
maar voor de rest geen geluid..

Dan denk ik dat er nog een audio kabel mee moet want niet elke videokaart stuurt geluid mee over de kabel(Wat wel kan)
Ik weet ook niet of er converters zijn die hdmi en geluid samenvoegen anders zou het daarmee kunnen dat laat ik even over aan de rest.
Welke audio aansluitingen heb je op de tv en pc?

PC: 3.5 mm audio jack

TV: Audio in (RGB/DPI) en OPTICAL DIGITAL AUDIO INPUT (moet vierkant stekkertje in)

Ik denk dat je dit bedoelt : TV: Audio in (RGB/DVI). De beste oplossing met de informatie die tot nu is gegeven is in mijn optiek een combinatie van een 3.5 mm audio jack kabel (jack-jack voor audio, de ene jack gaat in je PC, de andere uitgang moet in je TV aansluiting RGB/DVI) + een VGA kabel (als je TV deze heeft). Deze kabels zijn er ook in combinatie en zien er als volgt uit:

vga-with-audio-cable-2.jpg

Deze zijn te bestellen bij een elektrovakhandel. (bijvoorbeeld: Expert, Harendse smid etc.)

De kabel met het vierkante stekkertje heet een optische 'Toshlink' kabel en kan je bij de elektrovakhandel.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je dit bedoelt : TV: Audio in (RGB/DVI). De beste oplossing met de informatie die tot nu is gegeven is in mijn optiek een combinatie van een 3.5 mm audio jack kabel (jack-jack voor audio, de ene jack gaat in je PC, de andere uitgang moet in je TV aansluiting RGB/DVI) + een VGA kabel (als je TV deze heeft). Deze kabels zijn er ook in combinatie en zien er als volgt uit:

vga-with-audio-cable-2.jpg

Deze zijn te bestellen bij een elektrovakhandel. (bijvoorbeeld: Expert, Harendse smid etc.)

De kabel met het vierkante stekkertje heet een optische 'Toshlink' kabel en kan je bij de elektrovakhandel.

Bedankt man, maar ik kun ze ook kopen op deze site
http://pctvcables.com/vga-with-audio-pc-to-tv-cables.html
Kun je even opzoeken welke? de site is nogal ingewikkeld en 15' is 15 meter?

Het beste zou zijn om ze in de winkel te halen daar kunnen ze jou helpen de goede kabel te vinden en als
deze niet goed is kun je er mee terug dat is moeilijker met een webshop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan