tv aansluiten op PC (werkt soms op pc, altijd op laptop)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woutertjuh88

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
Berichten
3.532
Dag hulpers....:cool:

Ik heb een LG 26LG3050 tv met daaraan een vga aansluiting. Nu wil ik deze aansluiten op me pc zodat ik af en toe leuke films kan kijken (hd kwaliteit). Mijn pc heeft een Ati 4670 videokaart en me laptop een 8800M GTX. Zodra ik hem aansluit op me laptop werkt alles prima, maar als ik dit wil doen op me laptop dan doet hij het soms na een half uurtje stekkers verwisselen en resoluties veranderen. Nu wil ik gewoon dat hij het op me pc in één keer doet (logies dat wil iedereen). Maar elke keer als ik hem weer instel omdat hij hem niet elke keer pakt krijg ik gewoon geen beeld(gewoon zwart beeld).

EXTRA: Tijdens het opstarten van Windows krijg ik wel beeld op me tv. Maar zodra ik het scherm krijg van inloggen is alles weg....


Heeft iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
en als je opstart is het beeld dan zwart/wit? Ik geloof dat dit aan de instellingen van de tv ligt.. Het aantal hertz geloof ik.. alles moet in te stellen zijn in je videokaart maar het gaat hier om een ati. Ik heb nog een soort ' tutorial ' liggen maar die is voor een nvidia kaart dus daar zal je weinig aan hebben..
 
Als ik hem opstart dan geeft hij wel gewoon beeld (windows laden enz.) en daarna blijft het beeld zwart.
 
het kan zijn dat je drivers niet goed zijn. Vaak zijn de drivers ingesteld op een amerikaanse televisie (ntsc) maar dat moet PAL zijn. Ik zou niet weten waar je dat vind bij een ati-kaart. *bron nationaal computer forum*

Verder ligt het vaak ook aan de instellingen van je televisie. Je kan de manual raadplegen die je bij je tv kreeg. Als het een moderne tv is staat daar meestal ook wel in hoe je je pc moet aansluiten op je tv.

Ook heb ik nog ergens gelezen dat er op de ati site allerlei oplossingen voor jou probleem staan.

succes! :thumb::D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan