Tv Aansluiten op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ladyke

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2010
hoi ik vroeg me af hoe ik mijn beeld van de pc ook op een tv wou laten komen
ik werk met windows 7 dus als ik op het windows vlaggetje op mijn toetsenbord indruk en tegelijk ook de p dan krijg ik dit Naamloos.png
wat moet ik nu doen om hetzelde beeld te krijgen op de tv en word dit beeld dan slechter op de tv ??
mvg

Hallo Ladyke,

Om het beeld van je PC naar de TV te krijgen, moet je eerst de PC verbinden met de TV. Dat kan met een VGA-kabel of een HDMI-kabel. De VGA-kabel is de kabel die veel gebruikt wordt om de PC-monitor aan de PC te sluiten. Als je TV deze ingang ook heeft, kun je de kabel daarop aansluiten.

Wanneer je de TV verbonden hebt met de PC, heb je drie keuzes:

1) Dupliceren: Het beeld wat op je monitor staat wordt doorgestuurd naar de TV, zodat je hetzelfde ziet als op je monitor;

2) Uitbreiden: Hiermee wordt het beeld op je monitor "verlengt" als het ware. Dit is handig als je wat meer ruimte wilt, omdat je bijvoorbeeld op één scherm internet hebt, en de andere Word;

3) Alleen op projector: Hiermee wordt alleen de TV aangestuurd, dus wat op de monitor stond wordt nu alleen maar op de TV getoond.

Hopelijk is dit een antwoord op je vraag. Als je er nog niet uitkomt, hoor ik het graag!

Marco4

hoi marco4 bedankt dat van vga wist ik ik vertek vanuit men pc met een dvi kabel maar ik heb hier al een tussenstuk voor bedankt voor je antwoord maar
dat scherm op de tv al ik dit dupliceer komt word dit dan uitgerokken en verslechterd de kwaliteit hier dan van en omdat mijn origineel scherm maar 20 inch is en de tv 42 inch
mvg

Hallo Ladyke,

Als het goed is wordt het beeld automatisch aangepast. Het zal er wel even raar uitzien, en waarschijnlijk zullen de icoontjes wat kleiner overkomen. Als je ze groter wilt hebben, moet je de resolutie even aanpassen bij [Configuratiescherm].
In mijn ervaring wordt het beeld niet uitgerekt, tenzij je een hele brede TV hebt in verhouding met de hoogte.

Als je een kabel korter dan 5 meter gebruikt, zal er in ieder geval geen kwaliteitsverlies optreden.

Zelf heb ik een laptop met 17" scherm, vaak doe ik de laptop met HDMI-kabel aan onze 46" TV. Ziet er zelfs nog beter uit!

Hopelijk weet je nu genoeg!

Marco4

bijna
eigenlijk zou ik ongeveer een 10 m moeten hebben want ik moet een halve kamer overbruggen
gaat er hier heel veel kwaliteitsverlies opzitten
dit is de schets Naamloos1.png
de blauwe lijn de te afleggen weg
mvg

Laatst bewerkt:
Hoi!

Heb je geen HDMI-ingang op je TV en 'n -uitgang op je PC ?

Met 'n 10 mtr. HDMI-kabel kun je naar mijn ervaring 'n prima beeld op je TV verzorgen.

Greetz,

Harry.

Hallo Ladyke,

Ik denk dat het kwaliteitsverlies veroorzaakt door 10 meter kabel zo weinig is, dat je het niet eens zal merken. Als je het uitprobeert kun je zeggen of je er last van hebt of niet. Als je toch merkt dat het beeld een stuk minder is, kun je overwegen een signaalversterker tussen twee 5 meter kabels te leggen. Toch denk ik dat je het niet zal merken.

Succes ermee!

Marco4

Weder vraag

Kan ik ook van af mijn LAPT naar een TV zo ja welke KB moet ik dan gebruiken
Ik hoor graag wat van U

GR tuin

Hoi !

Ligt aan de uitgangen op je laptop en de ingangen op je TV.

Daar is geen algemene regel voor.

Greetz,

Harry.

Van LAPT naar TV

Alvast bedankt
Op min LAPT zit USB maar de rest zoek ik uit
Ik kom hier nog op terug als het goed is

Bedankt GR tuin

Van LAPT naar TV

Hier is hij weer op mijn tv zit een PC aansluitng en die zit op de lapt ook heb ik daar genoeg aan
Op mijn Lapt zit dan nog wel USB en voor de kopt
ik hoopdat ik een beetje gesnapt word

GR tuin

Van LAPT naar TV

Hai dus ik heb een vga kabel nodig (ik wist niet wat dat was)
En heb ik nog wat voor het geluid nodig of niet
ik hoor graag nog wat van u dan kan ik morgen aande slag
alvast bedankt hier voor
GR tuin

Van LAPT naar TV

Hier is hij weer
Nog even een vraag/ ik beeld
Maar de vraag is als ik de kabel aan sluit dan veranderd het beeld van me laptop (de pictograms woden groter)
Kan ik daar nog wat aan doen
Ik hoor graag nog wat van U

Gr tuin

Hoi !

Je kunt een en ander instellen met CCC (Catalist Control Centre) als je 'n ATi-kaart hebt en met nVidia Control als je 'n nVidt Grforce graka hebt.

Greetz,

Harry.

Van LAPT naar TV

Oke ik dank u Maar dit gaat me tever hier kom lang zal ze leven niet uit
Ik had gedacht dat ik er wat tussen kon zetten jammer maar dit gaat voor deze LEEK te ver

Gr tuin

hoi ik heb de tv ondertussen en ik heb hem geprobeert aan te sluiten aan de tv
dit is wel gelukt maar ik krijg geen beeld als ik de tv opzet en aansluit op de pc dan
gaat het scherm op mijn bureau uit:eek: en na een tijd komt dit terug maar
zonder pictogrammen :eek:
wat kan ik doen is mijn grafische kaart te zwak ??
Mvg ladyke

Opgelost !!

Hoi mensen ik heb dit opgelost door middel van een tussenstukje dat van DVI naar HDMI gaat en dan een HDMI kabel van ongeveer 5 meter naar de tv
mvg Ladyke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan