Tv Aansluiten op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ladyke

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2010
hoi ik vroeg me af hoe ik mijn beeld van de pc ook op een tv wou laten komen
ik werk met windows 7 dus als ik op het windows vlaggetje op mijn toetsenbord indruk en tegelijk ook de p dan krijg ik dit Naamloos.png
wat moet ik nu doen om hetzelde beeld te krijgen op de tv en word dit beeld dan slechter op de tv ??
mvg

Hallo Ladyke,

Om het beeld van je PC naar de TV te krijgen, moet je eerst de PC verbinden met de TV. Dat kan met een VGA-kabel of een HDMI-kabel. De VGA-kabel is de kabel die veel gebruikt wordt om de PC-monitor aan de PC te sluiten. Als je TV deze ingang ook heeft, kun je de kabel daarop aansluiten.

Wanneer je de TV verbonden hebt met de PC, heb je drie keuzes:

1) Dupliceren: Het beeld wat op je monitor staat wordt doorgestuurd naar de TV, zodat je hetzelfde ziet als op je monitor;

2) Uitbreiden: Hiermee wordt het beeld op je monitor "verlengt" als het ware. Dit is handig als je wat meer ruimte wilt, omdat je bijvoorbeeld op één scherm internet hebt, en de andere Word;

3) Alleen op projector: Hiermee wordt alleen de TV aangestuurd, dus wat op de monitor stond wordt nu alleen maar op de TV getoond.

Hopelijk is dit een antwoord op je vraag. Als je er nog niet uitkomt, hoor ik het graag!

Marco4

hoi marco4 bedankt dat van vga wist ik ik vertek vanuit men pc met een dvi kabel maar ik heb hier al een tussenstuk voor bedankt voor je antwoord maar
dat scherm op de tv al ik dit dupliceer komt word dit dan uitgerokken en verslechterd de kwaliteit hier dan van en omdat mijn origineel scherm maar 20 inch is en de tv 42 inch
mvg

Hallo Ladyke,

Als het goed is wordt het beeld automatisch aangepast. Het zal er wel even raar uitzien, en waarschijnlijk zullen de icoontjes wat kleiner overkomen. Als je ze groter wilt hebben, moet je de resolutie even aanpassen bij [Configuratiescherm].