tv als 2e beeldscherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter cnl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cnl

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2004
ik wil graag mijn tv als 2e monitor gebruiken en moet daarvoor een videokaart aanschaffen omdat het nu via moederbord gaat en deze maar 1 aansluiting voor een monitor heeft. Niet om te gamen, maar puur om foto,s te tonen via tv aan de nadere kant van de kamer. Wat voor kaart heb ik nodig om 2 schermen tegelijk te kunnen bekijken ? Gaat dus niet om zware kost om te gamen !! Kan dit tegenwoordig draadloos ? of toch via een hdmi kabel ? als ik de video kaart geinstalleerd heb, moet ik nog instellingen veranderen aan mijn pc ??

Ik raad de Radeon HD4350 aan, eurootje of €35,- en heeft 3 aansluitingen; HDMI, DVI en VGA.

Ik heb er 3 gekocht voor verschillende pc's om een extra beeldscherm aan te sluiten...

Oke, en is dat installeren en klaar of moet je nog wat instellingen wijzigen omdat nu de monitor via het moederbord aangstuurd word

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou zoiezo de drivers installeren, en ik gebruik zelf UltraMon, dat is een programma als je dual beeldschermen hebt... kan handig zijn hoeft niet...

Verder geen speciale instellingen...

Ultramon zorgt dat je twee verschillende of 1 grote wallpaper kunt gebruiken en dat je op beide schermen een taakbalk hebt. Programma's die je in het tweede scherm open hebt, komen dan op die taakbalk te staan.

Dat is leuk ja.............!

Is er een mogelijkheid om dit draadloos te doen of moet ik HDMI kabel gebruiken ??

Je moet er rekening mee houden dat HDMI kabels vaak duur zijn bij MM en BCC o.i.d.,

op internet of bij de action zijn ze veel goedkoper (onder de €4,- bij de action ;))

Oke , ik heb daar wat van gelezen. Ik denk dat ik toch de iets duurdere moet hebben aangezien ik een afstand moet overbruggen van ca. 9 meter.

voor Sormano

ik heb de Radeon HD4350 gekocht. er zitten 2 aansluitingen op , 1x HDMI en 1x DVI . de stekker van mijn monitor past niet op die DVI , echter wel op een ander "iets " wat ook in de doos zit: daar zit alleen een VGA aansluiting op vn is een stuk breder dan de videokaart zelf. er zit nog een platte kabel aan met stekkertje wat dan weer op de videokaart aangesloten kan worden............pffffffff....ik zie er op de beschrijving niets van terug .

snap je dat ik het niet snap ?

wellicht wil je mij op weg helpen.

bvd

Volgens mij zoals ik kan volgens is 'jou' pc een VGA systeem, en een Radeon HD4350 is een PCIe systeem ... komt er op neer dat je Radeon HD4350 niet in je pc kan installeren of ...

* ??? *

Laatst bewerkt:
Opgelost ?

Het kostte de nodige moeite en een andere videokaart ( de Radeon paste niet goed en schoof de geheugenkaart aan de kant ) en ik heb na 3 dagen weer beeld............nog een HDMI snoer naar de tv en dan hoop ik dat het voor elkaar is.
iedreen bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan