tv als 2e scherm met ATI kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annegarn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2007
Ik probeer mijn sony triniton breedbeeld tv via een s-video kabel te gebruiken als 2e scherm voor mijn pc. ik heb een Ati Radeon 1300pro video kaart en dat zou in principe gewoon moeten werken. De simpelste manier is via de bijgeleverde Catalyst control center je 2e scherm te activeren. Probleem is echter dat ie gewoon niet wil. ik kan wel de tv als hoofdscherm selecteren waarop mijn desktop op m'n tv verschijnt en mijn pc scherm op zwart gaat. Weet iemand hiervoor een oplossing?

bij voorbaat dank,

Maurits

Je ziet dan dus je desktop op je TV? Welk OS draai je?
Klik eens met de rechtermuisknop op je bureaublad, en kies voor eigenschappen. Ga naar de tab waar je hetzelfde ziet als in de bijlage (weet even niet hoe dit heet in XP, in vista Beeldscherminstellingen). Hier kun je de instellingen aanpassen: hoe het beeld verdeeld moet worden.

Bijlagen

• beeldscherm.gif
    beeldscherm.gif
    26,6 KB · Weergaven: 88
ja dat weet ik en daar geeft vista me dus een middelvinger. hij weigert gewoon ronduit

Heb je de laatste drivers voor je videokaart? Deze kan je hier vinden.
Wat gebeurt er als je het tweede scherm niet selecteert in je Catalyst Control center, maar gewoon via je vista beeldscherminstellingen? Dus niet via je Catalyst Control center...

de geupdate driver maakt het alleen maar erger, dus die heb ik er gewoon weer afgehaald. als ik het gewoon via vista en niet via catalyst doe krijg ik het zelfde resultaat. Hij accepteerd het 2e scherm voor 2 sec onden voordat hij em weer eraf knald. slaat echt nergens op. Toch jammer dat ook ik nu een probleem met vista begin te krijgen.

Als je de extended desktop in Ati Control Center kiest zie je dan wel alleen de achtergrond van je bureaublad? Ik heb er namelijk ook mee liggen te vechten, maar heb het (op de donkerheid na) wel voor elkaar. Ik kon eerst alleen mijn desktop uitbreiden naar mijn tv (dus je monitor wordt als het ware 2x zo breed) maar niet het beeld clonen.

Uiteindelijk werkt het nu wel, ik moest alleen de resolutie aanpassen naar beneden. TV's kunnen de hoge resoluties soms niet aan. Probeer eens met een resolutie van 800x600 voor je TV.

mmm ja, ik probeer em dus te extenden, en als ik dan het beeldscherm (nummer 2) probeer te enablen dan wordt ie heel even actief voordat ie weer reset naar inactief
echt heel irritant. naja komt wel goed, bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan