TV als beeldscherm VGA/HDMI ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pemade

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2001
Ik wil mijn TV als beeldscherm gebruiken, maar heb op mijn pc enkel VGA. Nu is het beeld niet super, kan ik dit verbeteren door een VGA/HDMI adapter/converter te gebruiken, of zal dit niet verbeteren?
Bij de adapter die op internet wordt aangeboden staat de melding :"Upscale VGA signal to HDMI signal with audio" (aparte aansluiting voor het geluid uiteraard)
Iemand hier ervaring mee?

Het wordt niet beter als je van analoog naar digitaal gaat, een videokaart met een hdmi uitgang is geen optie? of is het een notebook.

Nog zoiets: Heb je de resolutie op je pc wel zo ingesteld dat die voor de TV als 'ideaal' of 'ondersteund' is aangegeven?
Bijv. (afhankelijk van de TV) op 1680x1050 of 1920x1080 bij 60 hz refresh rate en verder (op de TV, als die dat kan) automatische aanpassing (knop Auto of via de afstandsbediening) naar de beste beeldkwaliteit?

Ik heb zelf enkele pc's met alleen VGA aangesloten op TV's, en met bovenstaande zaken in acht genomen is het beeld (minstens) goed/scherp.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Allen, bedankt voor de snelle reacties.
Ik heb alle instellingen nog eens bekeken en wat aangepast, beeld is nu in ieder geval goed te kijken.
Ik ga maar niet meer hobby'en tott ik een ander systeem heb die wel hdmi uitgang heeft.
Bedankt!, zal dit topic sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan