TV als beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Berichten
700
Ik heb net even geprobeerd om mijn laptop,een Asus A2500DC met een ATI 9600 chip,via de tv out op mijn tv aan te sluiten.(met een gele video tulp plug)
Het werkte meteen na het activeren van de tv als monitor,maar de kwaliteit is erg slecht,letters zijn bv. onleesbaar(onscherp zeg maar)ook trilt het scherm meer dan normaal,hij staat op 60Hz (maximaal).

Zijn er dingen waar ik extra aandacht aan moet besteden bij het aansluiten van een tv,resolutie of andere instellingen bv.
 
Een televisie is niet er geschikt om tekst mee te bekijken. Even lekker internetten wordt al snel een drama omdat je erg moet turen naar de letters. Vaak bereik je met 50 Hz en 640x480 als resolutie nog het beste resultaat. Maar het blijft behelpen. Of je moet natuurlijk overstappen op een groot lcd of plasmascherm, maar ja, centjes he.........

Oh ja, natuurlijk het juiste kabeltje gebruiken voor het aansluiten van de SVHS uitgang naar de televisie, als die zo'n ingang heeft.
 
Maar er zijn toch ook mensen die een pc hebben gebouwd voor DVD/multimedia voor op de TV?(ondertiles ed. moeten toch ook leesbaar zijn)
 
Dat is zo, maar een film "kijkt" toch ff anders dat platte tekst. Als je alles met de juiste middelen aansluit en de juiste instellingen maakt, is een film nog goed te bekijken. Maar internetten blijft op een normale tv altijd wat behelpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan