TV als monitor gebruiken???

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicoingrid

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2002
Hallo,

ik wil een 32" LCD tv als beeldscherm gaan gebruiken.

Is dit mogelijk en/of moet ik nog met speciale zaken rekening houden bij de aanschaf hiervan?? en is de kwalitet van een LCD TV vergelijkbaar met een 20" LCD monitor??

Wie heeft een goed advies voor mij.

Je moet zorgen dat er een pc aansluiting op de TV zit of dat je een HDMI aansluiting op de pc hebt. Hou er rekening meet dat je via HDMI geen geluid hebt, tenzij de videokaart een ondersteuning bied. Sommige zit het intern en andere moet je intern met een digitaal audio kabeltje verbinden met je geluidskaart.

Ik heb gister toevallig een pc op mijn 40" inch LCD Full HD aangesloten gehad, met HDMI en dat geeft prima beeld.

Laatst bewerkt:
Je moet zorgen dat er een pc aansluiting op de TV zit of dat je een HDMI aansluiting op de pc hebt. Hou er rekening meet dat je via HDMI geen geluid hebt, tenzij de videokaart een ondersteuning bied. Sommige zit het intern en andere moet je intern met een digitaal audio kabeltje verbinden met je geluidskaart.

Ik heb gister toevallig een pc op mijn 40" icnh LCD Full HD aangesloten gehad, met HDMI en dat geeft prima beeld.

Als je PC gen HDMI aansluiting heeft kan dan kan je toch de gewone ouderwetse "VGA" aansluiting gebruiken?? heb je dan wel geluid en is het beeld dan nog voldoende van kwalitieit?? Ik speel overigens geen spellen op de PC.

Geluid heb je niet via VGA, die moet je dus apart aansluiten op bijvoorbeeld een stereo, als de tv geen ingang heeft. Als de videokaart een DVI aansluiting heeft, kun je nog een verloop DVI --->> HDMI gebruiken.

en houd er rekening mee dat de meeste tv's overscan hebben
dat houd in dat er een randje rondom vanaf valt

Beetje zonde om S-video te gebruiken op een LCD scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan