TV Beeld te klein

Status
Niet open voor verdere reacties.

zooka

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2005
Ik kom net weer thuis en zet mijn tv aan krijg ik ineens een beeld wat te klein is dan normaal gesproken is.

Ik heb een tv die 54 cm breed is en nu heb ik daarin een beeldweergave van 34 cm breed :confused: ...de hoogte van het beeld is wel over de volle hoogte van het glas.

Het beeld is ook als het ware samengeknepen, zou mijn beelbuis het begeven hebben?

Het is een AKAI en 6 jaar oud, dat is toch niet al zo oud dat ie nu al de geest gaat geven?

Mvg

Heeft dit niets te maken met breedbeeld en hdtv enzo? Als je naar een andere zender zapt, doetie het dan wel goed?

Nee het zappen heeft er niets mee te maken...het beeld blijft bij alle kanalen zo.
Zelfs het menu van de tv zelf is zo "verkleind"...buren hebben wel normaal beeld.

Heb em al een paar keer uit gezet en laten afkoelen...standby uit maar geen resultaat.
Misschien na een lange poos uit dat ie weer normaal word?

Greetzzz

Dan zou je wel eens een heeeeeeeeele poos kunnen wachten. Zo te lezen is de horizontale afbuig spanning niet meer in orde. Dus dat wordt herstel dienst bellen.

Ja ik dacht al wel zoiets ja dat wachten geen nut heeft :D maar die horizontale afbuigspanning is dus niet meer goed.
Gaat dit geintje in de papieren lopen ?
Is het nog rendabel om dit te laten maken of is het verstandiger om uit te gaan kijken naar een ander exemplaar?

Mvg

Met de wetenschap dat bij de meeste reparateurs het verwijderen van het achterschot van de tv al € 60,- kost, en daarna het uurloon ook nog zo iets, is het misschien verstandiger naar een nieuw apparaat om te zien..... het probleem in horizontale afbuiging kan een kwestie van een "torretje" vervangen in de eindtrap zijn, of een weerstandje of condensatortje kapot waardoor de versterking teruggelopen is, maar volgens "Murphy" is dat meestal niet zo..... Ook zou je voeding defect kunnen zijn....

Met de wetenschap dat bij de meeste reparateurs het verwijderen van het achterschot van de tv al € 60,- kost, en daarna het uurloon ook nog zo iets, is het misschien verstandiger naar een nieuw apparaat om te zien..... het probleem in horizontale afbuiging kan een kwestie van een "torretje" vervangen in de eindtrap zijn, of een weerstandje of condensatortje kapot waardoor de versterking teruggelopen is, maar volgens "Murphy" is dat meestal niet zo..... Ook zou je voeding defect kunnen zijn....

Het scheelt dat ik naar een "mannetje" ga die bekijkt eerst wat de schade is...belt me dan de kosten door en dan kijken we of het rendabel is.
Als ik het zo hoor is het een vrij beperkt gebied waar de storing zich in voordoet en een weerstandje/condensator/voeding zullen de kosten niet zijn tov een nieuwe tv

Bedankt voor alle reactie's :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan