TV boven ziggo ci+, kabels trekken nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

soetie19

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2012
Hallo,

Altijd boven tv gehad via digitenne, er is namenlijk geen coax kabel naar boven.
Nu zijn we overgestapt naar ziggo en ik vroeg me af of jullie soms een goede manier weten om mijn tv aan te sluiten.
De tv is compatible met een ci+ module.

De vraag is nu eigenlijk of er dan echt (ouderwets) een kabel naar boven moet worden gelegd.
Zo ja, moet dan moet de coax kabel worden gesplitst?
et modem zit nu direct aangesloten op de coaxkabel en de andere coax kabel die het huis binnenkomt zorgt volgensmij alleen voor analoge tv en zit in een oude tv in een andere kamer beneden.
Als we echt met kabels aan de gang moeten graag tips ivm splitten en kabelkeuze.

Ik hoop echter dat er een slimmere manier is om de tv boven aan te sluiten, zo hadden we bij kpn een verbindingsdoos die het digitale signaal via het stroomnetwerk kon versturen.
Weet alleen niet of dit mogelijk is, de goede tv beneden zit namelijk op de interactieve decoder en is direct verbonden met het modem.

Alvast reuze bedankt!

Voor CI+ moet er echt een coax naar boven getrokken worden.
Maar komt er bij jullie in huis niet 1 maar 2 coax kabels binnen???
je moet een 2 weg coax splitter gebruiken om ook boven een tv met CI+ aan te sluiten.

Wat is erop tegen om op je TV boven gewoon Digitenne te blijven gebruiken?

Boven digitenne gebruiken zou dubbele kosten betekenen aangezien we naar ziggo zijn overgestapt.
Er komt waarschijnlijk maar een coax kabel het huis binnen, daar is door de monteur van ziggo een kastje geinstalleerd die hem in drie delen split.
Eentje voor data, daar zit het modem op aangesloten, eentje voor (analoge) tv daar zit de oudere tv in de andere kamer op aangesloten en eentje voor radio.

Ik neem aan dat ik dan de data kabel moet gaan splitten nadat deze in het modem is geweest?
En is er bij ziggo dan wel een andere manier om de tv boven aan te sluiten zonder kabels te trekken, omdat je expliciet ci+ vermeldt?

Nogmaals bedankt!

Ik weet niet of je dit nog op tijd leest ,maar op de binnenkomende coaxkabel gaat alles doorheen.
Dus tv (analoog en digitaal),radio, telefoon,internet.
Het kastje in de meterkast is niets meer als een coax splitter,waar nog steeds alles doorheen gaat.
Split de kabel van de tv met analoge aansluiting nogmaals en trek deze naar boven.
Ik zou wel een antenne versterker gaan gebruiken,omdat al dat gesplit behoorlijk wat verlies gaat geven.
Anders een foto sturen van de aansluiting in de meterkast.
Misschien nog ideeen.

Bedankt voor je reactie!

Dit betekent dus dat ik ook een coax kabel in het deel van de "splitter", geinstalleerd door de monteur van ziggo, waarboven radio staat kan doen en die naar boven leggen?
Deze aansluiting is namelijk nu niet in gebruik.
Vraag me alleen af of die kabel niet eerst het modem in moet voor digitale tv?

Laatst bewerkt:
Daarom zou ik graag een foto willen zien van de splitter in jouw meterkast.
Gaan we geen vergissingen maken.

Sorry voor de late reactie.
De interactieve HD recorder zit nu op de middelste aangesloten (televisie)
Het modem zit op de linkse aangesloten (Data)

2s0mqtg.jpg

Nogmaals bedankt!

Geeft niks. Ook ik heb niet altijd tijd om vragen te beantwoorden.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit systeem nog niet eerder heb gezien.
de aansluiting van een tv is meestal vrouwelijk en radio mannelijk.
Als ik het zo kan zien is de radio aansluiting mannelijk,dat betekent dat de losse tv plug niet past op de radio aansluiting.
Dan zal er niets anders opzitten dan de middelste aansluiting te splitsen naar boven toe.
splitter.png

Verschillende apparaten gebruiken verschillende frequenties.
Om deze frequenties te scheiden zijn er al filters in het kastje aanwezig,dus toch aansluiten op de radio aansluiting zal geen zin hebben.

Laatst bewerkt:
Ga morgen naar de winkel ga ik een splitter en twee coax kabels halen, zal me daar verder laten informeren over de keuze kabel en splitter.
Bedankt voor alle hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan