TV Digitaal aansluiten op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickezz

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2006
Hoi,

Ik heb sinds gisteren TV Digitaal van @home.
Op dit moment heb ik een DIGI 1 decoder van @home maar deze doet het niet goed en ik moet deze nu opsturen. Als het goed is krijg nu een Samsung decoder.
Ik zou graag het digitale signaal bij mijn pc binnen laten komen, hoe moet ik dit doen? Via scart of via een coax kabel die uit de decoder komt?

Ik heb een analoge TV capture kaart dus dit wordt al moeilijk dacht ik zo.
Nu heb ik de klantenservice gebeld van mijn pc en ze hebben me verteld dat ik een scartkabel van de decoder naar mijn pc moet aansluiten (ik heb een scart ingang op mijn pc) en dat ik vervolgens met media center naar kanalen kan zoeken en dus onafhankelijk van de decoder kanalen kan kiezen. Dit zou met de Samsung decoder moeten kunnen zegt hij. Ik weet eigenlijk niet of deze info wel klopt omdat zover ik weet je nooit onafhankelijk van de decoder kunt zappen.
Je kunt alleen maar met de decoder zappen dacht ik zo maar deze man beweert dat hij dit thuis ook zo heeft. Hij kan dus onafhankelijk van de decoder op zijn tv en pc zappen.
Ik vind het vreemd omdat er een signaal binnen komt via de scartkabel en je kunt toch alleen maar beinvloeden welk signaal er doorheen gaat met het apparaat waarmee het signaal verstuurd wordt, toch?
Hij vertelde me ook dat je een extern usb apparaat kunt kopen (dat zal dan ook wel een decoder zijn) om digitaal te kunnen ontvangen op mijn pc.

Kan iemand me een beetje op weg helpen door te vertellen hoe het moet en welke info wel of niet klopt?

Vriendelijk bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan