TV (DVI) als monitor voor laptop (VGA)

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonvandermeyde

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Hallo allemaal,

sinds twee jaar heb ik een Philips Flat TV gekocht. Na eerst teleurgesteld te zijn geweest dat het geen HD tv was, was ik er verder tevreden mee. Toen ik wat verder ging kijken zag ik dat er wel een mogelijk van DVI op zat. Ik dacht: nou kan ik waarschijnlijk wel mijn laptop op mijn tv aansluiten. Mijn laptop heeft echter geen DVI aansluiting maar wel een VGA aansluiting. Ik naar de MediaMarkt, blijkt dat er verschillende oplossingen zijn. Een daarvan heb ik aangeschaft. Ik heb namelijk eerst een soort "kopje" gekocht die aan de ene kant in de DVI gaat, en aan de andere kant met VGA eruit komt. Die stop ik dus in de tv zodat ik in mijn laptop via een VGA kabel op mijn tv aan kan sluiten (al typend kom ik er achter dat ik het waarschijnlijk beter andersom had kunnen doen, dus een DVA kop op mijn laptop aansluite). Het lukte warempel nog ook, en ik kreeg beeld op mijn TV scherm. Nu is het probleem echter dat de kwaliteit enorm slecht is. De letters zijn amper leesbaar en het lijkt alsof er strepen doorheen lopen. Ik hoop dat ik tot zo ver duidelijk ben geweest. Mijn vraag is: kan ik de kwaliteit van het scherm op de TV verbeteren, en zo ja hoe?

Probeer eens de resolutie op je laptop aan te passen, iets verlagen of verhogen, kijken of die dan wel scherper wordt. Ik neem aan dat er geen digitale aansluiting zit op je laptop.Mocht dat niet lukken, kijk of het niet aan je kabel ligt. Wellicht is er ook zoiets als een verloopstekker van VGA naar HDMI mits je tv die ook heeft. BIj een kennis heb ik HDMI kabel gebruikt van KPN kastje naar tv en beeld was merkbaar beter dan via scartkabel.succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan