TV geeft raar beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Latias

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Ik heb op mijn kamer een beeldbuis TV staan voor mij Wii, maar af en toe geeft hij nogal raar beeld.
Het beeld is dan grotendeels donkerblauw (echt donker dan, tegen zwart aan) verder zijn sommige dingen rood en af en toe nog iets groens. Wanneer ik hem uit zet en weer aan dan is het beeld weer normaal. Soms komt het dan heel snel weer terug, soms duurt het een tijd.

Ik heb wat foto's geprobeerd te maken:

16h906e.png

34gats6.png

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waar dit aan ligt en hoe dit eventueel op te lossen is :)

Als je dit beeld constant had dan had ik nog iets gegokt alsvan onjuiste beeldinstellingen. Aangezien ik dat bij mijzelf ook gezien heb toen ik hem van 480i naar 576i instelde.

Maarja bij jou gebeurd het niet constant. Dus vraag ik mij af of de bekabeling nog wel 100% is. De enige manier om dat echt goed te testen is met een andere kabel, misschien heeft iemand bij jou in de buurt ook een Wii en zou je dit kunnen nakijken.

Verder vroeg ik mij nog af wanneer je dit probleem tegen komt. Is dit bij het opstarten van de Wii? Of terwijl je middenin een spel bezig bent? En misschien nog bij speciale stukken in een spel?

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht, de Wii. Maar zonder de Wii (Als ik hem op een sneeuwzender zet, heb op het moment even geen satallietverbinding op m'n kamer) gebeurd dit ook. dan veranderd het sneeuw in een grijs beeld -> Dit heb ik net precies geprobeerd.

Ik hoop dat het iets is wat zelf op te lossen is :)

Zou het ook aan de stekker kunnen liggen, of heeft dat er niks mee te maken?

Voor in de TV zitten dus de 'Tulip' aansluitingen, achter zit één scartingang.
Ik deed de tulipinstekkers van de wii er voor in, toen ging het heel de tijd goed. Ik dacht van laat ik het nou eens via de scart proberen.
Pats, mis. Weer de storing. Toen wou ik de stekker eruit trekken, maar toen kwam ik er erachter dat als ik de scart kabel (Die dus nog in de scartaansluiting zat) naar beneden bewoog, de kleuren weer terugkwamen. Het beeld was alleen nog wel heel wazig. Na een beetje bewegen zag ik dat af en toe het beeld weer helemaal scherp was.

Hoe los ik dit nou op?:confused:

Als het beeld wel goed is als je de beeld naar beneden drukt dan heb je gewoon last van een kabelbreuk.

De oplossing is naar de speelgoedwinkel te gaan en een nieuwe kabel op te halen. Let wel op dat je de juiste kabel haalt. Je kunt namelijk een RGB of een Component kabel halen.
De RGB kabel is de standaard kabel die je ook bij de Wii krijgt.
De Component kabel is een kabel die je kunt gebruiken om hogere kwaliteit beeld door te geven. Alleen moet je tv (of versterker) dit wel aan kunnen.

Misschien ken je iemand die ook een Wii heeft. Dan zou je eens zijn/haar kabel kunnen proberen of het daadwerkelijk een kapotte kabel is.

PS het is tulp-stekker en niet tulip-stekker

Edit:
Overigens bij de standaard RGB-kabel is er geen verschil of je nu het bijgeleverde scart koppelstukje gebruikt of niet.
Die is gewoon bijgeleverd omdat er ook (oude) tv's zijn die geen tulpaansluitingen hebben.

Je zou dus ook gewoon kunnen kijken wat er gebeurd als je het scart koppelstukje niet gebruikt. En weer rechtstreeks via tulp gaat werken.

Laatst bewerkt:
Ik heb nu meerdere kabels geprobeerd, maar zelfs als ik de tulpaansluitingen voorin gebruik en de scart achterin met rust laat, wordt het beeld na een tijdje slecht. Het komt in ieder geval wel door de scartaansluiting, dus die heb ik twee maal opnieuw gesoldeerd, maar weer zonder succes. Nu zit ik er aan te denken om te kijken wat er gebeurd als ik die scartaansluiting gewoon uit de TV haal. Misschien dat dit werkt...
Hoe kan ik dit het beste doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan