TV geeft raar beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

lennarth

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
TV geeft sinds gisteren dit beeld terwijl er niets is gewijzigd aan de setup van de tv of de KPN receiver.
Modem al een paar keer herstart, bekabeling gecontroleerd maar geen verandering.
Iemand een idee ?

881tv.jpg

Merk en type tv? en heb je dat op de analoge en digitale kanalen of heb je alleen digitaal?

Philips, modeltype moet ik jullie even schuldig blijven. Het doet zich op alle kanalen voor, aangesloten met een HDMI kabel maar ook met scart krijg ik hetzelfde beeld waardoor ik het idee heb dat aan de TV zelf ligt.

Dat was ook de insteek van de vraag, je zou op type nummer en reset kunnen zoeken maar als het een hardware probleem is zal dat niet helpen.

Stekker er al uitgehad en een poosje zonder spanning laten staan en weer aangesloten?

Nee, dat zal ik nog eens proberen. Ben eigenlijk bang dat mijn tv gewoon stuk is.

Hallo

Merk/typenr/ouderdom zijn nuttige/elementaire ... niet vermelde info.

Dit symptoom is volgens mij een defekt "T-Con Board".

Zo goed als zeker ook aanwezig in uw t.v.

Ziet er +/- zo uit :

https://www.google.be/search?tbm=is...oQsAQ&biw=1680&bih=921&q=philips "T-Con Board

De flatcables eens in/uitpluggen van deze module kan soms ook helpen (slecht kontakt door stof)

In het toestel zijn dodelijke spanningen aanwezig ... indien het bovenstaande voor u chinees is , niet zelf aankomen , maar laten herstellen/controleren door iemand met de nodige ervaring.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan