TV geluid naar Samsung HTC5530

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veriitas

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2007
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe home cinema set te kopen.
Ik wil deze voornamelijk gebruiken om het geluid van de TV te verspreiden over de home cinema boxen.

Het volgende probleem treedt dan echter op. Mijn TV (oude Sony plasma) heeft geen HDMI.
De in- en uitgangen zien er als volgt uit:
cimg5315.jpg

De in- en uitgangen van de cinema set zien er zo uit:
0103ae|bd1b_13884-ports1.jpg

35f914|cbd6_13884-ports2.jpg

881879|24b3_13884-ports3.jpg

Is het mogelijk om deze set te gebruiken voor mijn doeleinden? Of kan ik hem alleen gebruiken als het gaat om DVD/Blueray kijken.
Aangezien de tulp alleen uitgangen zijn.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Groet,

Veriitas

Dat kan je via de scart aansluiting van je tv doen met een scart>tulp audiokabeltje.
1 van de scartaansluitingen op je tv is bi irectioneel. deze moet je dan gebruiken, de tulp gaat naar de audio in van je hcs

Het geluid kun je vanaf de TV over tulip naar je Home cinema krijgen. Het zal alleen Stereo zijn.

Indien je beeld vanaf blu-ray naar je home cinema en dan naar je TV wil krijgen, kun je component nemen, dat is weer beter dan scart en net even nminder dan HDMI.

Dus als ik het goed begrijp gaat de audio van cinema set auxin
Rood en wit naar tv rood en wit.

En beeld van even/voordat van rood blauw en groen, naar dezelfde kleuren op de tv?

Bedankt voor jullie reacties!

Mag aannemen dat je het geluid van Blu-ray over de Home cinema wilt houden en enkel het beeld over de tv.

ja, ik wil uiteraard geluid hebben over de boxen als ik een dvdtje kijk EN als ik gewoon tv kijk.
Dat is mogelijk?

Ja, dan zul je voor het TV geluid de tulip uitgang (TV) naar een ingang op je home cinema moeten aansluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan