Tv geluid via de home cimea set.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft TV ook een analoog uit of optisch uit?
HDMI van TV met ARC?
Kortom, type (niet alleen merk) TV?

Er zit wel een optisch uit achter op de TV.

HDMT met ARC weet ik niet.. Is iig niet de nieuwste LG TV, excat type nu niet bij de hand. Circca 2 jaar oud is de TV.

Dan kun je dus met een optische kabel (toslink) tussen TV en HCS geluid over brengen.

Wat bedoel je met HCS? Optische kabel werkte niet ik heb gisteren een AV kabel welke overloopt in 3 stekker ( rood, geel, wit ) aangesloten vanaf mijn dreambox naar de home cinema set.. Toen had ik wel TV/ dreambox geluid over mijn boxen echter de kwaliteit is drama. Probleem zit hem erin dat ik maar 1 hmdi aansluiting heb in mijn dreambox en die gaat naar de TV. Verder heb ik op de dreambox enkel een AV aansluiting, 1 x rs 232 aansluiting en 2x USB en 1x digital audio. Verder heb ik niks.. Ik word gek.. Hahaha..

2013-02-08 16.26.52.jpg2013-02-08 16.26.55.jpg2013-02-08 16.27.12.jpg2013-02-08 16.27.15.jpg2013-02-09 09.31.20.jpg

Hierbij de fotos van de achterkant van de TV, Dreambox, en de home cinema set...

HCS = Home Cinema Set :)
Hoezo werk optisch niet?
TV heeft optisch uit en HCS een optisch in. (Wel goede bron geselecteerd opHCS?)

HCS helemaal duidelijk..:P.
Optische aansluiting op HCS vierkante aansluiting naast gele,rode, witte aansluiting. Ik denk dat ik iets moet doen vanaf dr HCS naar de dreambox want als ik hem met n oude av kabel aansluit krijg ik wel geluid. Als ik hem aansluit vanaf TV ->> HCS heb ik analoog geluid over de boxen, Dreambox ->> HCS heb ik digitale TV via boxen. Echter zit een constante ruis doorheen en dat komt dat wellicht door de AV kwaliteit. Echter optisch aansluiting dreambox naar HCS gaat niet, want heb geen optischte aansluiting op dr dreambox volgens mij..

Hallo Tom,

Waarom sluit je niet je Dreambox en Xbox met HDMI aan op de TV en dan optisch tussen TV en HCS?
Dit is allemaal digitaal.

Dream box en Xbox zijn beide apart aangesloten op hdmi op de TV. Optisch tussen TV en HCS werkt niet, dan krijg ik op een andere gekke manier geen geluid door mn boxjes.. Maar wellicht dat ik het niet op de juist manier heb aangesloten.. Als jij zegt dat het werkt dan probeer ik het straks nog ff. Alvast bedankt..

Wel even zorgen dat zowel op de TV als de HCS de instellingen juist staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan