tv herkent hdmi niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter oshi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

oshi

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2005
hallo
ik probeer de vraag hier te stellen
op mijn LG TV zit één HDMI-poort. Daar sloot ik afwisselend de laptop, of PS3, of TV-ontvanger op aan.
Plotseling (.....) doet alleen de TV het nog, en krijg ik bij laptop of PS3 melding "geen signaal".
alle kabels en apparaten zijn inmiddels getest en doen het prima. Maar dus niet op mijn TV-monitor.
Het enige wat veranderd is in afgelopen periode, is een uitbreiding op mijn telefonie-pakket.
het moet haast wel aan de instellingen van de TV liggen ?
de service-desk van LG heb ik al gemaild, maar krijg geen antwoord.

iemand die het probleem herkent ?

2 vragen :

Is er nog andere permanente verbinding tussen de ontvanger en de TV?

Je schrijft 'uitbreiding........." Wat bedoel je daar precies mee, ic. wat had je PRECIES en wat heb je nu?

Laatst bewerkt:
ik heb een 'upgrade' gedaan van gewone telefonie naar zg onbeperkt bellen

verder alleen een ouderwetse video verbinding met een dvd-speler

Laatst bewerkt:
Stekker van de TV al een paar minuten eruit gehad?

Je gebruikt steeds dezelfde HDMI kabel?

Gekeken of er nieuwe firmware voor de TV is?

Kan natuurlijk de HDMI poort op de systeemkaart (mainboard) in de TV zijn die het heeft begeven, is wel een ishue bij LG TV's.

stroom is er al (een paar keer) helemaal af geweest
de drie hdmi-kabels zijn onderling verwisseld
de LG-tv is gereset naar fabrieks standaarden
firmware voor de tv nog niet gezocht

als de hdmi van de tv nog wel werkt voor de tv-ontvanger, waarom dan niet voor de andere apparaten ?

Even voor de beeldvorming : als jij de verbinding met de digitale ontvanger verbreekt, m.a.w. je trekt de hdmi uit de digitale ontvanger en je duwt dat hdmi uiteinde in de laptop, dan krijg je de melding "geen signaal"? Zo ja, hoe ging dat voorheen, kreeg je op het moment van inpluggen in de laptop automatisch en gelijk het beeld van de laptop op je TV ? (Zonder dat je verder handelingen verichtte, m.a.w. als je de kabel inplugde, dan kreeg je laptopbeeld op je TV?)

beeldvorming : ik heb 3 hdmi pluggen liggen bij de hdmi-poort van de tv. Naar gelang plug ik in.
Als ik de laptop aansluit gaan (gingen, dus) beide schermen een halve seconde op zwart.
Als ik de tv-ontvanger aansloot kreeg ( en krijg nog steeds) direkt beeld. De playstation deed dat ook zo.

@ Mik : die hdmi-poort op de LG-tv werkt dus wel als ik de tv aansluit (ongeacht met welke kabel).

beeldvorming : ik heb 3 hdmi pluggen liggen bij de hdmi-poort van de tv. Naar gelang plug ik in.
Als ik de laptop aansluit gaan (gingen, dus) beide schermen een halve seconde op zwart.
Als ik de tv-ontvanger aansloot kreeg ( en krijg nog steeds) direkt beeld. De playstation deed dat ook zo.

@ Mik : die hdmi-poort op de LG-tv werkt dus wel als ik de tv aansluit (ongeacht met welke kabel).
Dan wordt mijn vermoeden bevestigd. Ik bedoel daarmee het volgende :

'handshake' terwijl de TV aanstaat zou mogelijk de oorzaak kunnen zijn, of eigenlijk meer het ontbreken ervan. (Vraag niet waarom het eerder geen problemen opkleverde.........)

Uitgangssituatie : TV staat middels HDMI aan digitale ontvanger gekoppeld.
Je wil nu de laptop gaan aansluiten.
Bij de TV ligt reeds een HDMI uiteinde dat vastzit aan de laptop.

Probeer het volgende :
zet éérst de TV uit. Trek de HDMI uit de TV.
Pak het HDMI uiteinde dat van de laptop afkomstig is.
Connect de laptop met de Tv.
Zet de TV opnieuw aan.

Wat gebeurt er nu?

Laatst bewerkt:
nou ik heb het (anti-)handshake protocol op meerdere manieren geprobeerd
helaas....

wat mij nog niet eerder was opgevallen
als ik de PS3 aansluit krijg ik wel een verlicht hdmi-logo te zien, onder het scherm
dat gebeurt niet bij de laptop
wel bij de tv-ontvanger, en dan heb ik er ook beeld bij :eek:

ziet er goed uit, Lange Pier, ik ga morgenavond proberen

sorry voor de late reactie (drukdrukdruk)
het lukt me niet om via http://factory-reset.com/wiki/LG_Service_Menu in het menu te komen
zojuist via een lange service-chat bij LG ook geen stap verder (die weten nog minder dan ik)
Nu nogmaals een mail gestuurd naar de TD, kijken of ze nu wel antwoord geven....
pfff....

het probleem bestaat nog
ik heb ergens op een amerikaans forum een lijst van min of meer identieke klachten gevonden, zonder oplossing

een oplossing

Mogelijk heb ik een verklaring gevonden :
De Hdmi heeft een rits contactjes, in de stekker en relaterend ook in/op de kaart ven de poort.
nu maken laptop, PS3 of TV gebruik van verschillende contactjes, en blijkbaar zijn die contactpunten van de eerste twee beschadigd, en niet die van de TV.
het vervangen van de kaart is duur, dus wordt het binnenkort een nieuwe tv ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan