TV-In kaart? Wat heb ik nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja zoals boven beschreven,heb ik alleen een tv out aansluiting op de PC!
Maar mijn bedoeling is om mijn oude(analoge?)camcorder op de pc aan te sluiten,en een filmpje op een dvd te branden!
Maar op mijn PC zit geen van die mogelijk heden!
En omdat het maar voor eenmalig is,(1 filmpje van ons overleden hondje,maar misschien volgen er dan nog meer als ik dan toch dingen aan zou moeten schaffen?)wil ik het niet al te kostbaar en ingewikkeld maken!
 
Dat had ik allemaal begrepen!!

Je weet nu hoeveel het ongeveer gaat kosten.

Een kaart zul je moeten aanschaffen (en dat kan makkelijk tweedehands), software gratis.
 
Laatst bewerkt:
Beste Jojoo,

Dick Borstlap heef helemaal gelijk, als ik het nu zo bekijk wat je Cam, en PC allemaal kwa In-Uitgangen heeft,,,,

wil je toch niet kwa geld, kaart en bekabling iets uitgeven, kan je nog altijd met je Tape van je Cam, naar een soort van FotoBoer >>eventueel >>Media Markt gaan, en dat zij voor je op een DVD zetten, het is inprincipe een kwestie van Tape naar DVD, het is niet zo dat je iets wilt editten/bewerken van je tape, dus zou je helemaal goedkoop uitkomen,,,,

wens je veel succes,,,,
 
Hallo mensen
Dank jullie wel voor de informatie!
Ik ben wel wat wijzer geworden!
Ik ga alles eens over denken!
Het weg brengen en laten branden is inderdaad een optie,maar eigenlijk doe ik het liever zelf!(ik hou wel van een uitdaging!)
Mocht ik toch besluiten om het e.e.a aan te schaffen,waar ga ik dan naar op zoek(tweedehands)?
Deze PVR 150 of MIRO DC 10???
En hangt het van de aanbieder af,of daar kabels bij zitten?Want ik weet helemaal niet waar uit dit bestaat?
En waar moet ik op letten?
Past zo'n kaart in elke systeem pc,of moet ik er op letten dat het speciaal geschikt is voor mijn PC?
Moet het een analoge zijn,of maakt dat niet uit?
Als iemand mij nog wijzer kan maken waar ik op moet letten,kan ik mij gaan orienteren!
En als ik zo'n kaart heb aangeschaft,moet ik hem er in bouwen,maar volgen er dan nog moeilijke instructies erna?
Of is dat wel te doen?
Kan zo'n kaart erbij gebouwd worden,of moet mijn kaart er uit?etc,etc!
Graag alle noodzakelijke info?
Nogmaals bedankt voor alle moeite!
jojoo
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een link gegeven naar Hauppauge voor de specs van de 150. Daar staat ook wat er bij hoort!
Deze kaart kan in elke niet te oude pc.
Het is een kwestie van inpluggen en installeren.
Niks kabels.

Van de Miro weet ik niets. Die is misschien even goed, ga zelf eens op onderzoek uit!
 
Ik heb een PCTV USB2 van Pinnacle.
Kost (???) € 75

Daar kun je de coax-uit van je video apparaat (rec of camera) op aansluiten en na instelling van videokanaal
(kanaalnummer waarop je video signaal dit apparaat binnenkomt) gaat het werken als gewenst.

Ook te gebruiken om met Nero een film op je HD te zetten, verder te manipuleren en DVD te branden.

Nero moet dan wel "compleet" zijn met Vision en DVD plugin.

Sukses!
 
Hallo
Dankjewel voor je reactie,maar ik ben op dit moment even bezig met iemand,over een Hauppauge Win TV 2000,en ik ben me ook nog aan het orienteren!
Maar bedankt voor t aanbod!
 
even nog: PTCV is extern, MOET op usb2 worden aangesloten. Verder kun je dan met een aasluiting aan "de kabel" je PC gebruiken als TV én recorder:D
 
Aanbod? Ik wil dat ding niet kwijt! De genoemde prijs is bedoeld om je te laten bepalen of dit een weg is die voor jou het overwegen waard is...:)
 
Oh Sorry,verkeerd begrepen!
Maar even zo goed bedankt voor de info!
 
Dag Jojoo,

Domme vraag: Weet je van analoog en digitaal?
Je hebt volgens mij analoge filmpjes en dan heb je echt niets aan firewire ingangen en zo.
Kabeltjes die je nodig hebt voor analoog gedoe, zoals het bij mij werkt:

Een coax kabeltje voor aansluiting aan antenne uitgang van videorecorder. Werkt voor beeld en geluid.

En/of een drie-aderige composietkabeltje (zo een met die stekkertjes geel, rood en wit aan beide kanten) plus nog een verloopstekkertje dat de witte en de rode tulpstekker op een passend (stereo) stekkertje. Weet je wel, zo'n soort dat ook aan een koptelefoon zit. De deskundige benaming weet ik niet :confused:

Op het PCTV apparaatje zitten aansluitingen daarvoor.
Via USB2 gaat alles de computer in...

Bij mij werken beide manieren, al naar gelang ik een videorecorder of een camcorder gebruik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan