TV kaart audio probleem?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Yan

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2003
Hoi,
Ik heb het volgende probleem/foutje:
heb onlangs een TV kaart van Pinnacle aangeschaft, beeld is goed (na wat instellingen) maar heb alleen audio via mijn monitor,(LCD= 2e audio-ingang op de pc) en dus niet via de ererste optie. (blauw?)
Tevens ook wanneer ik een opname heb gedaan, geen audio.
Aangesloten via de UHF ingang.
Tevens de audio instellingen veranders/geprobeerd via het menu van de kaart, maar helaas........
Iemand een suggestie?
Alvast mijn hartelijke dank!
Yan

Hallo Yan,

Ik heb hetzelfde probleem gehad en dit is wat pinnacle mij geadviseerd heeft:

wat wij u aanraden is om het volgende programma te downloaden
http://safsquad.com/Files/EndItAll2.zip

Met dit programma sluit u in 1 keer alle active achtergrond programmas
wat ook raadzaam is indien het weer niet lukt met uw eigen project uw project opnieuw te beginnen dus opnieuw capturen en dan weer bewerken , dat uw project fouten veroorzaakt kan gebeuren door de vele achtergrond programmas

Graag wil ik u verzoeken om de laatste drivers van uw moederbord/chipset te installeren. Het probleem wat u heeft is mogelijk het moederbord. Voer in ieder geval ook een "windows update" uit en download/installeer alle beschikbare updates voor uw computer (u zou dan o.a. Service Pack1, Directx9 en een "hardware compatibility update" moeten hebben, alle updates zijn aan te raden.

Ga naar configuratiescherm / Geluiden en Audio apparaten / Hardware / klik Audio codecs aan en eigenschappen / kies de tab eigenschappen

Dubbel klik op Microsoft PCM Convertor Codec en zet de prioriteit op 1, Microsoft ADPCM codec op prioriteit 2 en
Microsoft IMA ADPCM codec naar prioriteit 3. En de CCITT codec zet u op prioriteit 4

Ik hoop dat jij er ook iets aan hebt!!

Suc6 ermee!!

Bedankt voor de reactie!
Maar helaas, heb alles al geprobeerd maar ben er nog niet uit.
Ik heb wel geluid, alleen als ik de lini-in (groen) gebruik op de pc. (maar dan kan ik weer geen mp3 afluisteren)
Bij een opname nog steeds geen audio!
Ik gebruik de Pinnacle PCTV Rave, en gebruik voor beeld een geluid overdracht een transmitter draadloos 2.4 GHz.
Iemand nog suggestie's?, of heb ik een miskoop gedaan?
Help!!!!!!!!!
Yan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan