TV kaart die spontaan opstart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik heb een vreemd probleem.
Zo af en toe begint mijn tv kaart (PCTVPRO) ineens de TV weer te geven, en soms ook een andere keer de radio en ook komt het weleens voor dat teletekst ineens opstart.
Er is geen peil aan op te trekken wanneer dat gebeurt , maar het gebeurt wel. De ene keer is dat nadat de pc al een paar uur aanstaat en een andere keer al na 10 minuten.
Erg vervelend is dat , en zeker omdat hij ook aleens spontaan aan het opnemen is gegaan , en dat is minder omdat dat schijfruimte kost.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak daarvan zou kunnen wezen ?

Misschien komt hij in conflict met een ander progamma :confused:

Heb je de software al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd ?

groetjes speedtouch

Het gekke is dat ik helemaal geen andere programma's heb geinstalleerd. Wel heb ik een andere geluidsset aangesloten en daar zit een afstandsbediening bij, wellicht dat die de timerfunctie van de tvkaart beinvloedt ?

Probeer de geluidskaart of de tvkaart eens in een ander pci slot, mogenlijk hebben ze een gedeeld irq.

Dit is ook te controleren als je naar computerbeheer gaat en bij bronnen van de betrefende kaart kijk, hier staat de irq vermeld.

groetjes speedtouch

Ja maar een ander PCI slot maakt met de nieuwe moederborden van tegenwoordig samen met XP prof niks meer uit. APIC zorgt ervoor dat het niets uitmaakt welk slot je gebruikt tegenwoordig.

Als het op je mobo niets uitmaakt in welk pci slot het zit, dan wordt het wat moeilijker om een oplossing te zoeken.
Wat wel kan is om gebruik te maken van een andere software voor de tv-kaart, zoek eens naar dscaler met een zoekmachine, en probeer het eens een poosje daarmee.

groetjes speedtouch

krijg je dan juist geen conflicten ? Je zou zeggen dat als je andere software gebruikt dat het dan juist fout gaat.

Geplaatst door dutchsoulboy
Ja maar een ander PCI slot maakt met de nieuwe moederborden van tegenwoordig samen met XP prof niks meer uit. APIC zorgt ervoor dat het niets uitmaakt welk slot je gebruikt tegenwoordig.

Hoe kom je daar nou weer bij? en vooruit, als je denkt dat je gelijk hebt ( wat kan hoor:confused: )

Dan regel je het e.e.a toch gewoon zelf in je bios!

@bas9

Ik heb hier ook nog nooit van gehoord hoor :confused:

@dutchsoulboy

krijg je dan juist geen conflicten ? Je zou zeggen dat als je andere software gebruikt dat het dan juist fout gaat

Gewoon proberen nee heb je en ja kan je krijgen, of anders eerst de oude software verwijderen.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan