Tv kaart driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivoivoivo

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Ik heb een tv-kaart gekregen van iemand. Ik heb er alleen geen driver bij..:confused: Wie weet misschien welke ik moet hebben? Ik weet het typenummer niet echt denk ik.. Maar op de kaart zelf staat Philips 3139 147 20981H#
FQ1216MEP / I H-3
SV20 0347

TV kaart uit een Medion PC?

Is volgens mij de Philips saa7134

Laatst bewerkt:
De meest kaarten met een Philips chipset zijn vrij vervelend, ze kunnen bijvoorbeeld niet gebruikt worden voor mediacenter.
Je hebt er een apart programmaatje voor met aparte drivers. Deze vind je hieronder:
http://members.home.nl/fly2000/download_e.html

Mocht dit niet werken dan heb je waarschijnlijk een andere chipset. 90% kans dat het werkt iig.

Succes!

ik heb de kaart uit een sony pc gehaald..

hoe moet ik die drivers installeren dan?? daar staat dat ik 2 bestanden moet kopieeren en dat heb ik gedaan.. nu heb ik ze bij de andere bestanden gezet.. wat moet ik nu doen??

als ik fly2000 probeer te starten zegt die dat de kaart met de 713x chipset niet bestaat :confused: watvoor kaart is het dan?? ik heb hem uit een sony computer gehaald.. zijn de drivers dan niet universeel?? dat ze draaienop iedere tv kaart van Philips..

Laatst bewerkt door een moderator:
universeel? zou mooi zijn ja, ff een vraagje,heb je al eens eerder een kaartje ( in dit geval een tvkaart) geinstalleerd, met andere woorden, weet je hoe het moet?

Als het alleen voor TV kijken is, gebruik DScaler.

Die chip wordt door diverse TV kaart fabrikanten gebruikt, en als er alleen Philips opstaat wordt het lastig de goede drivers/programma ervoor te vinden.

k heb nog nooit eerdr met een tv kaart gewerkt..:confused: kheb dscaler geinstalleerd maar windows blijft zeggen dat er een stuurprogramma moet worden geinstalleerd..

Probeer deze driver eens, Dscaler schijnt iet te werken met een Bt848 chip die daar denkelijk op zit.

Heb je de eerder genoemde driver door @computernerd ook geprobeerd?

Kijk ook eens op de chip wat daar op staat.

is de chip dat grote ijzeren ding?? daar staat op:
3139 147 20981H#
FQ1216MEP/ I H-3
SV20 0347

ik heb de driver geintalleerd maar ik krijg steeds een error..

Nee, dat is de tuner, het is een zwartachtig plaatje met veel soldeerpunten, dat bijna vierkante ding daar rechtsonderin.

wintv_pvr-150_mce.jpg

daar staat op:

CONEXANT
MPEG II ENCODER
CX234 16- 22
G3112435
0348 TAIWAN

kdenk dat je die code bedoeld he..?

Oeps, dat is de capture mpeg2 chip:o , misschien ook maar even wat er op die andere chips staat.

Trommel eens TV card in bij afbeeldingen in Google, misschien dat je hem erbij ziet staan.

ooh.. je bedoelt de chip van philips?? daar staat op:
PHILIPS
saa7115HL
RA2825.1 03
kS03481

Nou het schiet niet op, heb je al gekeken op Google? of is het die kaart die ik in de reply liet zien?

En heb je ook de eerder gegeven drivers geprobeerd?

Het gaat hier hoogstwaarschijnlijk om de chipset waar ik op doelde in mijn laatste post. Pak eens die drivers uit, en kies in het dialoog "nieuwe hardware gevonden" de map die je zojuist uitgepakt hebt. Dat zou moeten werken. Uit ervaring kan ik zeggen dat die kaarten meestal drivers van de hele 71xx serie pakken.

EDIT: Lijkt de kaart op deze:

la-tv01-2.jpg

of:

PCI_Video_Capture_TV_Tuner__PHILIPS_7130_TV_FM_TV_Tuner.jpg

Nog belangrijker (zie laatste foto): heb je die specifieke afstandsbediening erbij?

Laatst bewerkt:
hij lijkt op geen van beide... ik heb er geen afstandsbediening bij...

ik heb de volgende aansluitingen.:
tv in(die aan de tuner zit...)
s-video
geel
wit
rood

dat is alles..

Dscaler schijnt iet te werken met een Bt848 chip die daar denkelijk op zit.
DScaler draait hier prima met de Bt848 op mijn PcTv Rave kaartje

@TS ik kom opbasis van de verstrekte gegevens ook telkens terug bij die Philips Saa kaart die ook (maar niet uitsluitend) door medion gebruikt word

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan