TV Kaart onder Media center

Status
Niet open voor verdere reacties.

windowsvista

Banned
Lid geworden
10 nov 2007
hallo mijn TV-Kaart Pinnacle 100i Werkt niet onder Windows xp media center 2005 en Heb alle update's van windows.
en met het standaart progamma werkt het ook niet ik ontvang alleen RTL4 en voor de rest slaat hij niks op je ziet ze alleen langskomen!
Heb PowerDVD als MPEG-2 Decoder voor mce.
(had gelezen dat ik dat nodig had !)

Als RTL4 het wel doet, heb je mogelijk een signaal probleem.... deze kaart moet echt een stevig signaal krijgen, dus gebruik zo weinig mogelijk kabel, geen "bouwmarkt"coax maar goede coax, een splitter van een goed merk... etc

Je kunt proberen om de laatste drivers even te downloaden bij Pinnacle

Hardware Drivers for Pinnacle PCTV / Dazzle*TV products
http://www.pinnaclesys.com/PublicSi...isplayName=PCTV+110i&newProductName=PCTV+110i

Als je MCE gaat installeren dan moet je NIET de software van Pinnacle installeren maar alleen de drivers installeren meer niet. Let goed op want Pinnacle noemt zijn eigen software ook Windows Media Center maar dit is dus niet om in Media Center 2005 te gebruiken maar als aparte applicatie die verde muiten Media Center zelf wordt gebruikt.

Maar ik lees niet echt veel succes verhalen over deze kaart onder MCE2005 dus het kan lastig worden.

Nu zijn er voor MCE 2005 maar een paar TV kaarten die echt goed werken onder MCE.
Zelf gebruik ik 3 Hauppauge 150MCE tv kaarten en werken perfect. Deze koop je voor gem 50 euro en installeren is zo gebeurt.

Voor het signaal moet je inderdaag goed spul gebruiken en zoals is aangeven. Ik heb dit zelf ondervonden en het scheelt ontzettend veel in kwaliteit. Ook deze spullen zijn niet eens echt veel duurder dan bij de gamma maar wel kwaliteit.

Hier kun je veel info vandaan halen voor MCE www.degroeneknop.nl

Laatst bewerkt:
Oke Ik zal eens kijken Want ik heb ook gelezen dat hij de kanalen niet wil opslaan ik zie ze wel voorbij komen maar opslaan Doet hij niet :confused:

iedergeval Bedankt voor reactie's
En mikeo Hoe kan ik alleen de Drivers installeren dan .
?
Denk dat ik gewoon een nieuwe koop :eek:

Drivers kun je downloaden via de link die ik had vermeld. Daar boven staat Hardware drivers ..... Die zie je als je op de link klikt ook staan. Verder op die pagina staan ook meer download voor Media Center maar die zijn niet voor gebruik met Media Cente zelf.

Dus allee eerste aanklikken en kun je proberen of het werkt anders zou ik je het advies geven om naar een Hauppauge kaartje zoals WinTV-PVR-150 MCE. Deze kaart is al wat ouder en is alleen voor analoog signaal. Deze kun je soms nog voor een leuke prijs op marktplaats vinden of in de winkel natuurlijk.

Er zijn er meer types en kijk bij de fabrikant of deze special geschikt is voor MCE2005 anders zit je straks weer met een probleem. De link naar het andere forum daar kun je veel info vinden over eventuele andere tv-kaart.

Hee jongens hij werkt heel erg bedankt :)
Oplossing : in andere pc gedaan (windows xp Pro SP2) Deze was (Windows xp Media center edition 2005 Ook Sp2)
De stadaart Progamma's zijn Troep alleen christv is de oplossing!
Daarmee werkt het

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan