Tv Kaart, slecht beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

arne55

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2006
Hallo,

ik heb vanaf aankoop van mijn pc al slecht beeld als ik tv wil kijken op mijn pc.
coax enzo zit er allemaal goed in, alle kanalen zijn gescant, maar de meeste kanalen geeft hij beeld met behoorlijk wat ruis. hoe kan dit? ik neem aan dat het niet de software is. ik gebruik gewoon wat er standaard op stond: ''Power Cinema 2.0''.

Help! :confused:

Ruis is meestal toch een kwestie van de signaalsterkte, slechte splitter of versterker, hoe heb je die coax naar de pc verbonden?

Hoe betekent via wat? rechtstreeks van muurdoos naar kaart? via een splitter? via een antenneversterker? hoe lang is de gebruikte kabel?

Hoe betekent via wat? rechtstreeks van muurdoos naar kaart? via een splitter? via een antenneversterker? hoe lang is de gebruikte kabel?

Daar zou het zowiezo niet aan horen te liggen want ik heb de zelfde kabel ook aan een televisie aangesloten. En daar doet hij het goed op

Indien de gevoeligheid van die tuner hoger is, tja.

Zet de comp vlak bij de antennedoos, waar de kabel in het huis komt, sluit hem met een korte kabel aan, en bekijk het resultaat, goed beeld = andere kabel te lang, of slechte kwaliteit, slecht beeld = slechte kaart.

Maare, als je een topic opent met die vraag, en je ontkent alles, dan houdt het op, dan heeft het ook geen zin om een reply te geven.:confused:

Wat ook helpt is dat er geen netwerk kabels en net stroom kabels vlak bij je coax kabel liggen deze willen vaak storing geven.
Is de coax kabel zelf gemaakt? Dan kan het contact in de stekker vaak gebroken zijn door te hard aandraaien etc.
Veel tv software wil ook wel eens *****n bij het afstemmen, als je de fijn afstemming gebruikt krijg je dan wel beter beeld?

Mvg
Stefan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan