[TV kaart] Welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Hey mensen,

Ik wil binnenkort een TV kaart aanschaffen omdat ik veel bij m'n vriendin in Belgie zit en zo bepaalde programma's die in Nederland op TV zijn mis.

Ik wil graag deze programma's van te voren kunnen instellen zodat de computer op de gezette tijden deze programma's opneemt en opslaat zodat ik deze vanaf Belgie makkelijk kan downloaden.

Nu ben ik niet echt super rijk ofzo, dus wil en kan er niet veel geld aan uitgeven. BIj Norrod zie ik dit kaartje. Gewoon standaard etc.

Kan ik dit met zo'n kaartje doen?

Greetz,

Dennis

Mijn ervaring met video opnemen van een tv kaartje onder windows is nogal matig. Ik heb redelijk wat merken (terratek, pinnacle en avermedia), types (pci, usb 1.1 & 2.0) en windowsen (98SE, ME en XP) geprobeerd in de loop van tijd, maar echt goed is het nooit geworden. Erg veel vastlopers, bsod's, gedoe met irq's en - op z'n best - een hoog aantal framedrops (op en athlon 2600+ XP met 512 MB) dus een schokkerig beeld of opnames die na 4 á 5 minuten bevriezen. Tevens is de meegeleverde software vaak nogal matig.
Dit heeft mij ertoe gebracht een mpeg-2 encoding kaartje te kopen, een hauppage PVR-150. Deze doet hetzelfde als een tv-kaart, maar deze kaart codeerd de video en audio ZELF naar mpeg-2, zodat je processor er niet mee wordt belast. Dit werkt vele malen beter en je bent niet afhankelijk van meegeleverde software en allerhande codecs. Zo'n kaartje kost wel iets meer (rond de 80 euro), maar mij was het dat wel waard.
Overigens merkte ik dat veel kaartjes onder linux een stuk stabieler werkten, bij dan althans.
Maar misschien hebben andere mensen hier hele goede ervaringen met standaard tv kaartjes...

Hm, ik snap niet wat het verschil is tussen kijken en opnemen? Als het beeld met een goedkoop kaartje goed is bij het kijken, waarom kan ie dit dan niet goed opnemen.

Ik dacht dat ze tegenwoordig wel zover waren dat dit _met welke kaart dan ook_ goed ging. Bedankt voor de tip, ik zal nog eens goed zoeken / lezen etc.

@Ron: Dat scheelt inderdaad, maar ik betaal liever ietsje meer bij een winkel waar ik altijd heenkan om evt te ruilen of als er problemen zijn. Thx voor de tip though :) :thumb:

dropl zei:
Mijn ervaring met video opnemen van een tv kaartje onder windows is nogal matig. Ik heb redelijk wat merken (terratek, pinnacle en avermedia), types (pci, usb 1.1 & 2.0) en windowsen (98SE, ME en XP) geprobeerd in de loop van tijd, maar echt goed is het nooit geworden. Erg veel vastlopers, bsod's, gedoe met irq's en - op z'n best - een hoog aantal framedrops (op en athlon 2600+ XP met 512 MB) dus een schokkerig beeld of opnames die na 4 á 5 minuten bevriezen. Tevens is de meegeleverde software vaak nogal matig.
Dit heeft mij ertoe gebracht een mpeg-2 encoding kaartje te kopen, een hauppage PVR-150. Deze doet hetzelfde als een tv-kaart, maar deze kaart codeerd de video en audio ZELF naar mpeg-2, zodat je processor er niet mee wordt belast. Dit werkt vele malen beter en je bent niet afhankelijk van meegeleverde software en allerhande codecs. Zo'n kaartje kost wel iets meer (rond de 80 euro), maar mij was het dat wel waard.
Overigens merkte ik dat veel kaartjes onder linux een stuk stabieler werkten, bij dan althans.
Maar misschien hebben andere mensen hier hele goede ervaringen met standaard tv kaartjes...

ik heb nu een iets ouder philips kaartje (wel een van de wat duurdere), maar die neemt top op! draait gewoon onder xp met een pentium 4 3,2 Ghz en 1024 mb ram, maarreh over de software heb je inderdaad gelijk

de pinnacle software is echt helemaal niks, dus heb ik nu medion, dat werkt wel redelijk!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan