tv kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulusje

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2004
Ik wil een tv kaart kopen die goed is en die op kan nemen naar mijn HD
Afstand bediening met verplaatsbaar oog omdat mijn pc in een kast staat
Maar de grtote vraag is als ik die nu koop en ook een 19'' inch scherm heb ik dan goede beeld kwaliteit en waar moet het scherm aan voldoen?

Ik heb altijd pinnacle kaarten gehad, opzich geen problemen mee.

Let er wel even op dat de goedkopere kaarten vaan geen stereo geluid geven, dit is opzich wel lekker natuurlijk. Denk bv aan de Pinnacle PCTV Pro

Beeldkwaliteit is opzich best goed te noemen, al is het wel zo dat als je het vergelijkt met tvbeeld van gewone pc dat gewone tv beter is, maar het is zeker niet slecht te noemen (mits je signaal goed is natuurlijk).

Opnemen op harddisk kan ook met de pinnacle pctv pro, al vergt dit wel erg veel ruimte voor beetje goede kwaliteit, ben je voor een uurtje zo gauw een gig of 2/3 kwijt als ik het goed heb. (heb het volgens mij keer getest, kon ik op een dvd + rw (4.7 GB) anderhalf uur opgenomen video kwijt)

tnx die kaart had ik in gedachten want die heeft toch zo'n los oog met kabeltje
Moet ik die vraag over het scherm in een andere sectie stellen?

Nee hoor die vraag kun je hier ook wel zetten, hoort nou eenmaal ook vij je vraag over je tvkaart. pctv pro heeft idd een los oogje met kabeltje voor afstandsbediening (voor het ontvangen van afstandsbediening).

Met 19 inch scherm werkt het prima hoor, zoals ik al zij, beeldkwaliteit van gewone tv is beter, maar dit is zeker niet slecht. Ik gebruikte vroeger zelf ook de pctv pro icm 19 inch scherm. Nu heb ik de pctv deluxe, dat is een externe kaart via usb2, maar je kan als het even kan beter intern nemen hoor. Heb nu een 17 inch tft scherm, werkt er ook goed mee.

maar ik bedoel moet ik nog op snelle respons tijd letten en dergelijke:(

Nee hoor, sneller is altijd beter natuurlijk, maargoed, met eigenlijk alle monitoren zul je een goed beeld krijgen

Ik heb zelf sinds een tijdje een Hauppauge PVR-250. Die bevalt me erg goed. Het voordeel van deze kaart is dat hij een ingebouwde mpeg2 encoder heeft. Het kijken / opnemen van tv kost dus (bijna) geen processortijd en vertraagt je systeem dus niet. De kaart heeft ook een verplaatsbaar oog voor de afstandsbediening en verder hoeft er geen kabeltje meer van de tv-kaart naar de geluidskaart, wat bij sommige kaarten ook nog wel eens het geval is. Hoe dat met de pinnacle zit weet ik niet, maar het is zeker ook wel een goed merk.
Verder kun je nog kiezen voor een kaart met radiotuner erin, maar dat is natuurlijk niet nodig als je alleen tv wil kijken.

Geplaatst door Sauria
Het voordeel van deze kaart is dat hij een ingebouwde mpeg2 encoder heeft. Het kijken / opnemen van tv kost dus (bijna) geen processortijd en vertraagt je systeem dus niet.

:confused: Tja tegen dat probleem loop ik wel aan met mijn pinnacle pctv stereo kaart, als ik opneem kan ik niet fatsoenlijk meer meekijken ( ongeveer 1 frame/sec )
Overigens vind ik de software van pinnacle echt bagger :o sorry dat ik het zeg. Toen ik de software wou installeren kwam ik er achter dat er niet eens een serial code bij zat(kijk op de sticker op het CD hoesje...., :confused:sticker???) tevens moest ik extra betalen voor de mpeg2 encoder (online bestellen), en liep de software om de havenklap vast. Ik gebruik nu het programma ChrisTV en die doet fantastisch, met heel veel opties.

Ik zie alleen nog de 150 en de 350 te koop staan van hauppauge:(

heb op de site naar de 350 gekeken is hele mooie kaart
Is ie ook makkelijk aan te sluiten zoals een videokaart of moeten er allerlei stekkers en draadjes en jumpers aangesloten en omgezet worden?:o

Heel eenvoudig, gewoon erin prikken en software installeren. Is alleen wel heel wat software die je moet installeren, maar het werkt allemaal wel.

Geplaatst door Paintje

:confused: Tja tegen dat probleem loop ik wel aan met mijn pinnacle pctv stereo kaart, als ik opneem kan ik niet fatsoenlijk meer meekijken ( ongeveer 1 frame/sec )
Overigens vind ik de software van pinnacle echt bagger :o sorry dat ik het zeg. Toen ik de software wou installeren kwam ik er achter dat er niet eens een serial code bij zat(kijk op de sticker op het CD hoesje...., :confused:sticker???) tevens moest ik extra betalen voor de mpeg2 encoder (online bestellen), en liep de software om de havenklap vast. Ik gebruik nu het programma ChrisTV en die doet fantastisch, met heel veel opties.

Dat je als je aan het opnemen bent niet normaal tv meer kan kijken komt dan toch echt door een te traag systeem ben ik bang, ik heb hier totaal geen last van met mijn pinnacle.

Voor mpeg 2 moet je bij de meeste pinnacle kaarten idd extra betalen, das wel een nadeel.

:confused: AMD 2400 XP / 512 MB /7200 rpm HD te traag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan