TV-kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lukev3

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Hallo,

Ik zit er aan te denken om een tv kaart te kopen van Asus. (Mycom € 44,95)

Het lijkt me leuk om daar eens mee te spelen. Maar ik vraag me af of het de moeite is, is bijvoorbeeld de kwaliteit goed als je tv kijkt op je computer. En is de snelheid van je computer of video geheugen belangrijk?
Ik wil deze kaart installeren op een 1 gig HP workstation met slechts 32mb video geheugen. Is dit een bezwaar?

Kortom is het een aanader en wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt,

Luke

De snelheid van je pc is eigenlijk alleen pas belangrijk als je ook gaat opnemen, dan moet er namelijk real-time gerendered worden. Om alleen tv te kijken heb je geen snelle pc nodig, daar is de tvkaart immers voor.
De beeldkwaliteit is hetzelfde als op de televisie.

Deze kaart geeft bij mij een haarscherp beeld (TV)
Bij 32 mb video geheugen (onboard) kon ik prima opnemen (TV en VHS) op de midden kwaliteit (mpeg 2), bij de beste kwaliteit (iets scherper dan midden) begon het te schokken op 32 mb video, maar op mijn eenvoudige Volari video kaart (128 mb) was dat ook geen probleem meer.
Ik vind het een prima kaart voor die prijs.
De bijgeleverde software was bij mij van Inter Video en voldoet ook goed.
Zo werkte het op een AMD ATHLON XP 1900 (1.62 MHZ)
512 RAM (PC 133) Win xp prof.

okee dat is mooi!

Ik ben nog niet van plan op te gaan nemen ofzo, maar het lijkt me mooi om op mijn nieuwe tft scherm tv en dvd's te kunnen kijken.

Ik heb geen dvd speler in mijn computer zitten maar werkt het ook als ik mijn gewone dvd speler dmv een svideo kabel aansluit op de tv kaart? daar zit ook een svideo ingang op toch?

bedankt voor de reacties tot nu toe! :thumb:

Luke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan