Tv kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo ,

Ik ben van plan om een tv-kaart te kopen , maar zie door de bomen het bos niet meer .
Wat is beter een pci-kaart of usb ?
Is er veel verschil in beeldkwaliteit ?
Is een tv opname via de kaart ook gelijk op een dvd te branden en is dit dan afspeelbaar op een stand-alone dvd speler ?
Moet ik letten of een kaart ook in Divx kan opnemen ?
Ik heb digitale tv van casema .

Wie geeft mij advies ?

B.v.d. Hans

Hangt er van af wat je wilt.

Als je opneemt van TV, zit er ook reclame in.

Meem je op in Mpeg dan kun je altijd later in een bewerkings programma de reclame er uit knippen.

Dat is mij met DivX nog niet gelukt, maar als iemand er een programma voor weet graag.

Direct op DVD branden zal veel van je systeem vragen, want hij moet coderen Mpeg 2 en wegschrijven te gelijk. En hij mag niet even uithijgen, want dan slaat hij frames over. Dus dat zal wel niet lukken.

Zelf geef ik de voorkeur aan een pCI kaart, heb het niet zo op extra doosjes..

PCTV Stereo van Pinnacle is de meest basale en die koop je al voor 20 euro.

Eric.

Bedankt , maar hoe zit het met de beeldkwaliteit van de verschillende kaarten ?
En kan ik niet beter een digitale kaart aanschaffen daar ik ook digitale tv ontvangst heb ?
Gr. Hans

Helaas

Heb geen verstand van digitale ontvangst. Maar daar zit toch altijd een kastje tussen dat je aansluit op je scart.

Vind trouwens de digitale ontvangst van casema slechter dan de analoge, je ziet duidelijk dat het gerenderd is met een lage bitrate. Maar ja wat wil je als je alles door die ene kabel moet proppen.

Weet niet of er kaarten zijn die direct het digitale signaal kunnen binnen halen. (denk het niet, want dan kunnen ze er geen geld meer voor vragen)

Dus zul je dan altijd de S-Video ingang van je kaart moeten gebruiken.

Eric.

P.S. Beeldkwaliteit is afhankelijk van je tuner, is bijna altijd Philips en S-Video is ook een standaard, dus dat zit wel goed. Composiet kun je ook gebruiken, maar is altijd minder.

Laatst bewerkt:
Het is maar wat je wilt.

Je zou ook kunnen wachten wat de ontwikkelingen zijn met HDTV.

Mijn Pinnacle Studio kan het al aan, maar er zijn nog geen uitzendingen.

Eric.

P.S. en er zijn ook nog geen kaarten die de drievoudige invoer van HDTV ondersteunen. Wel grafische kaarten die de uitvoer al leveren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan