TV kabel splitsen naar 8 kamers

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomasgulikers

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2009
Berichten
23
Beste forumgebruikers,

Met in totaal 8 personen bewoon ik sinds kort een pand. Hier willen wij op zeer korte termijn televisie en internet verbinding laten aanleggen. Mijn vraag is nu of het verstandig is de televisie kabel (standaard abo bij upc, €16,80 p.m.) te splitten naar 8 kamers? Zal op deze manier het signaal niet erg verzwakken? Hoe kan ik dit dan oplossen?

We bewonen een pand met drie verdiepingen. Op de begane grond woont niemand, maar hier komt de kabel binnen (dat is logisch, toch?; sorry, ik ben een leek in dit soort dingen). Op de eerste verdieping wonen 6 personen, waar tv en internet verbinding moet zijn. Op de tweede verdieping wonen 2 personen, die eveneens tv en internet verbinding nodig hebben.

Ik neem aan dat internet geen probleem zal zijn. Beneden komt de kabel binnen, die ik dan wil verbinden met een sterke router (kabel én draadloos). Maar hoe kan ik de verdeling van de televisie verbinding het beste oplossen?

Alvast hartelijk dank!

Groet,
Thomas
 
Koop sowieso een goede versterker van b.v. Hirschmann en schrik niet van de prijs! Koop ook goede kwaliteit kabel en schrik wederom niet van de prijs!
Ga je bouwmarktspul gebruiken, kom je al snel bedrogen uit. Ik heb hier in huis het tvsignaal moeten verdelen naar 4 kamers en dacht het ook wel met goedkoop spul te kunnen doen. Helaas op alle kamers vette ruis, behalve beneden.
O ja, mijn versterker alleen was al 80 euro en dat was een goedkope met 1 retourkanaal voor Internet...
 
We zijn inderdaad van plan de betere materialen te gebruiken, zoals Hirschmann. Echter, bestaan er wel versterkers/splitters met 10 uitgangen van Hirschmann? Of ander betere producent? Het groepje van 8 personen is namelijk inmiddels tot een maximum van 10 gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan