tv kabel strippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Devilish

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 dec 2001
Hoi :)

ik heb gister een Pinnacle PCTV Stereo gekocht, en dit werkt perfect alleen mijn tv kabel werkt niet helemaal lekker, mijn tv en de tv op pc storen enorm ook als ik ze apart aansluit.. nu heb ik het "schoentje" van mijn tv kabel los geschroefd en zie ik koperdraadjes, een soort van folie en een "witte stevige punt" die zijn allemaal niet gelijk aan elkaar en het ziet er niet echt netjes uit....

ik ben zelf niet super technisch onderbouwd op dit gebied en ouders zijn op vakantie weet iemand toevallig waar ik op moet letten bij het strippen van dit soort kabels?

Een tv kabel heeft een kern en een mantel. Die twee zijn van elkaar gescheiden door kunststof. Wanneer je nu een stekkertje aan de kabel zet, moet de koperen kern aangesloten worden op het pinnetje van de stekker. De gevlochten metalen mantel moet onder het klemmetje komen waar je de kabel mee vastzet. Je moet er goed om denken dat kern en mantel niet tegen elkaar aan komen.

Wat ook wel belangrijk is, is dat je pc aangesloten is op een geaard stopcontact. Anders kan er een spanningsverschil ontstaan tussen de tv kabel en je pc en dat verschil kan groot genoeg worden om je pc naar de filistijnen te helpen, zoals ik zelf helaas al eens heb mogen ervaren.
Druk de tv kabel dan ook niet op de tv kaart terwijl de pc aan staat.

tv.jpg

dit is wat ik heb in mijn kabel, dus nu moet (1) (koperdraad) op de pin van de stekker (de schroef die naar de aansluiting voor de tv gaat) en (2) (harde kern?) moet onder het klemmetje.....en (3)(soort van folie) ?

laat maar heb het al :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan