TV kijken - Kabel ingang te ver weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

TwisT

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2006
Berichten
60
hallo!

Ik heb onlangs mijn TV verplaatst van de ene naar de andere kant van de kamer.
Ik keek altijd TV via een HD ontvanger van ziggo, en mijn tv stond dan ook naast de kabel ingang in de muur.

Nu is mijn tv echter dus helemaal aan de andere kant van de kamer, en ik zie het niet zo zitten om een kabel helemaal door mijn huis te leggen.

is hier een andere oplossing voor? Ik heb ook een module van ziggo en mijn tv ondersteunt dat. Alleen dan moet je alsnog een kabel van je tv naar de muur leggen toch?

Alle ideeen zijn welkom, alvast bedankt.
 
Ik heb eenzelfde apparaat gehad als vanschagen zegt (de marmitek tv-anywhere), en was hier niet echt tevreden mee.
Beeld kwaliteit gaat achteruit, en ruist zelfs wanneer je door de "straal" loopt.
Misschien dat met perfecte plaatsing het perfect werkt, maar ik was er niet erg over te spreken.

Zijn eerste oplossing via internet bekabeling is wellicht een goede optie, ik heb er echter destijds voor gekozen om een nieuwe draad te trekken via het kruipgat:p, was zo gebeurt.

Er zit wellicht veel kwaliteitsverschil in de draadloze apparatuur, dus ik zou het goed uitzoeken!

succes,

gr Joost
 
Als je geen gedonder (kwaliteit) wil, coax kabel aanleggen.
Als afstand groot is +6mtr ook een versterker (bij kabel ingang) er tussen.

Internet bekabeling (twistedpair) is NIET geschikt als antenne kabel.
(Ook speaker, stroom enz kabel niet. Afgeschermd coax kabel moet je hebben!)
 
Laatst bewerkt:
Heb maar gewoon een 20 meter coax kabel gekocht en geprobeerd zo netjes mogelijk weg te werken, wat aardig gelukt is.
Is het nu zo dat ik mindere beeldkwaliteit zou hebben als ik bijvoorbeeld 5 meter coax zou hebben? Het valt me namelijk niet heel erg op..

Bedankt voor jullie reacties trouwens!
 
Als signaal sterk genoeg is geen probleem.
Mooie van digitaal is, hij doet het of hij doet het niet. (lees blokjes in beeld)
(Beeld wordt niet minder scherp, sneeuw of zo. Tis een 1 of een 0 :))
Anders moet je een versterker gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan