TV kijken op oude pc monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mandera

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Ik ga binnenkort misschien een nieuwe monitor kopen (24 inch ofzo iets) en dan heb ik me huidige TFT scherm van 17 inch over. Natuurlijk zonde om weg te gooien of te verkopen, als je er ook nog iets leuks mee kan doen. Dus nu hoorde ik dat je met een TV ontvanger gewoon er tv op kon kijken. Deze ''oude'' monitor wil dan graag op me kamer zetten waar nu een oud tv'tje staat en waar wel al een kabelaansluiting ligt. Nu heb ik een analoge ontvanger gezien maar ik weet niet of ik hiermee alle zenders kan ontvangen die je normaal ook op tv hebt. Dus vooral commercieele zenders zoals SBS 6 en RTL 4 etc. Heeft iemand een goed advies, wat het beste spul is om het zooitje in zijn gang te zetten? Met de best mogelijke kwaliteit natuurlijk

Alvast bedankt!

Vergeet het.... tenzij je een zeer goede techneut bent...
Er missen een aantal essentiele dingen in de monitor, die voor de tv ontvangst van belang zijn.....
Of je moet de tv aanzetten en dan vanaf de scartuitgang met een z.g. "scart to RGBHV converter" [van zo'n € 100] naar de monitor......

Ik denk dat het het simpelst zal zijn met een scart naar schermaansluitkabel, en een oude videorecorder als TV tuner gebruiken.

Ik denk dat het het simpelst zal zijn met een scart naar schermaansluitkabel, en een oude videorecorder als TV tuner gebruiken.

De kans dat dat [goed] werkt is zeer klein... op een lcd monitor.... Op een erg oude crt monitor lukt het soms wel.....

@Mandera

Die doos ziet er [op papier] goed uit..... [specs zijn prima] Maar ziet er ook duur uit... [kon geen prijs vinden]

Kost een ongeveer € 130,- Weet iemand of ik hiermee ook commerciele zenders kan ontvangen?? Zoals SBS6 etc.

Aan de ingang knoop je de antennekabel vanuit de doos aan de muur, en dan kun je alle kanalen zien die op die kabel aangeboden worden. Het is geen "digitenne" doos, die het signaal uit de lucht "plukt"... centrale antenne aansluiting is noodzakelijk.

Mooi ik heb kabel liggen op de plaats waar ik het zooitje neer wil zetten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan