Tv kijken via mijn monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

gladiator30

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2010
Hallo,

Ik heb de samsung bx2231 led monitor:

http://www.samsung.com/nl/consumer/...d/LS22X3HKFE/EN/index.idx?pagetype=prd_detail

Mijn vraag is, kan ik via deze monitor ook tv kijken via mijn satelliet ontvanger. Of is dat niet mogelijk met deze monitor, ik zie op internet wel iets staan van dat je een monitor met tuner moet hebben, maar begrijp het niet helemaal. Ik zal even uitleggen wat de bedoeling is. Ik heb dus deze monitor, deze heeft 2 hdmi aansluitingen, ik krijg deze week eem dreambox 500 hd satellietontvanger.

Nu was het de bedoeling om met een hdmi kabel van de receiver rechtstreeks naar de hdmi aansluiting van de monitor te gaan (dus zonder toedoen van de pc). Dit omdat ik wel dus een hd monitor heb, maar geen hd tv op mijn slaapkamer. Mijn vraag is dus, gaat dit lukken? Alvast bedankt.

Dat moet lukken, mijn simpelere Samsung monitor kan het. Probleem kan alleen het geluid nog zijn.

Beeld gaat wel lukken.... HDMI direct van Dreambox in monitor.... Maar de monitor heeft geen speakers.... dus op geluid moet je dan nog wat verzinnen...

Bedankt voor jullie antwoorden, mooi om te weten dat dit gaat lukken. Dus ik heb toch geen aparte monitor nodig met een tuner erin? Probleem met het geluid los ik op door een tulp stekkertje van mijn dreambox naar naar hifi set te laten gaan.

Dus tiborv, jij hebt het zelf ook al geprobeerd zoiets?

Ja, maar dan ipv een satellietontvanger de digitale ontvanger van UPC, het geluid ging ook via een aparte versterker. Nu wordt alles geschakeld door een receiver en is de monitor vervangen door een LED tv, maar voor toen was het een goede oplossing toen onze oude t.v. er mee stopte.

Ok bedankt, zodra ik de receiver heb en alles geprobeerd heb, laat ik hier nog wel even weten hoe alles loopt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan