tv met dvd ombouwen naar dvd speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

rino26

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2011
hallo lezers
ik heb een tv met dvd gevonden en wil er graat een dvd speler van maken?
ik heb hem al uit elkaar maar hoe krijg ik een uitgang in plaats van een ingang.
ik heb het beeld al los gemaakt maar ik kwam er achter dat er alleen een ingang op zat. kan ik daar een uitgang van maken?
het is een scart en rgb uitgangen. het is een beeldbuis tv.
als de vraag is waarom.
omdat het mij verder bijna niks kost. en omdat ik het heb.

alvast bedankt

rino26

Er is wel een uitgaand signaal maar dat gaat direct de tv in, je zou even moeten kijken of je die kan vinden, die zou dan in principe op de huidige scart poort kunnen worden aangesloten( die moet je dan wel eerst leeg maken, ingaand heb je niet meer nodig). Ik denk dat het je wel veel tijd en moeite gaat kosten om dat werkend te krijgen.

"waarom?" is inderdaad het eerste wat bij me opkomt. Voor 3 tientjes koop je tegenwoordig een nieuwe dvd-speler. Bij de kringloopwinkel haal je er eentje voor 5 euro.

Maar goed.... als ik het goed begrijp heb je de DVD speler uitgemonteerd, maar zit je nu met het uitgaande signaal. Dat hangt er natuurlijk maar helemaal vanaf hoe het hele ding in elkaar zit. Merk, type en eventueel foto's zou al helpen...
Is het een echte "losse" speler die in de kast gebouwd zit, of is het deels geintegreerd? Denk er nog maar eens goed over na, want dit is niet het eerste en zeker niet het laatste probleem wat je gaat tegenkomen. Bijvoorbeeld bediening. Waarschijnlijk zitten er geen aparte knoppen op.... en de afstandsbediening werkt samen met de tv, dus je zal ook die onderdelen nodig hebben. Kan dat, lukt dat, en hoe ga je om met de voeding etc...? Je moet waarschijnlijk voor 50 euro onderdelen rondom dat ding gaan bouwen, of het wordt echt het betere knutselwerk met veel donor-onderdelen en veel solderen.
Alles kan natuurlijk en vooropgesteld dat het allemaal lukt.... heb je straks een zooi aan elkaar geknoopte electronica, en dan? Dat moet ook weer in een behuizing, want dat ga je op deze manier ook niet gebruiken...? Je haalt nogal wat overhoop.

Het is natuurlijk erg leuk om een beetje te knutselen, en nog leuker als het ook nog blijkt te werken, maar voor het praktische... zou ik toch maar een "echte" speler kopen :-)

Ik Is dat de witte plug die aan die aan de top van het scherm? Ik ben nog een jong van 16 jaar dus heb niet veel geld. Dus moet heel zuinig zijn met me geld. Me laptop is ook net stuk dus. En mijn ouders zitten ook krap. Ik kan nu geen foto plaatsen van dit apparaat. Hoe moet ik hem dan solderen? De behuizing is geen probleem.

rino26,

Als je geen schema's van dat ding heb is er geen beginnen aan, en zelfs dan zal je verstand van zaken moeten hebben.

Het KAN zelfs gevaarlijk zijn!
* Kathodestraalbuizen werken met zeer hoge spanningen, bij de beeldbuis van een televisie is deze rond de 30.000 volt. Deze hoge spanning kan nog lang aanwezig blijven na het uitschakelen van het toestel. Werken aan dergelijke toestellen vereist vakkennis; beeldbuizen zijn niet geschikt om mee te experimenteren.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kathodestraalbuis

Suc6.

Laatst bewerkt:
Heren, we gaan het hier wel netjes houden, offtopics discussies en rare opmerkingen gaan we hier niet voeren.

Sorry jackall en rino26 maar mijn reactie was meer uit bezorgdheid dan raar bedoeld.
Heb mijn laatste bericht ook wat aangepast. :)

oke. maat veder niet uit. iedereen kan een vergissing maken. ok dan gooi ik hem wel gewoon weg.

bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan