TV Onderweg

Status
Niet open voor verdere reacties.

twndls

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2015
Berichten
8
Hallo

Ik heb een DVB-t usb stick voor op de laptop, maar daar heb ik amper ontvangst mee. Dus zouden we nu opteren voor een tv met antenne en decoder.
Nu vraag ik me af, hoe we deze decoder en tv van stroom kunnen voorzien als we niet in de buurt van stopcontacten zijn?

Is voeding via de sigarettenaansteker een optie? Ik denk van niet waarschijnlijk..?
Anderzijds dacht ik aan het huren van een stroomgenerator, maar ik hoorde dat het niet eender is welk soort je gebruikt aangezien je tv-toestel bij sommige generatoren kan kapot gaan.

Heeft iemand ervaring met het kijken van tv onderweg en de voeding van deze tv?

Thx!
 
Halo

"Ik heb een DVB-t usb stick voor op de laptop, maar daar heb ik amper ontvangst mee."

Zelf een antennetje maken ... kost 2X niks ... werk trouwens veel beter dan de standaardantennetjes.

Als er uiteraard niks te ontvangen is , kan zelfs dit anteenetje niks te voorschijn toveren.

http://muziekmuseum.skynetblogs.be/archive/2009/02/20/maak-zelf-uw-dvb-t-spotgoedkope-antenne.html


"Is voeding via de sigarettenaansteker een optie? Ik denk van niet waarschijnlijk..?"

Kijk rond voor een omvormer 12V D.C --> 220V A.C.

Dergelijke omvormers zijn niet echt duur ... leveren uiteraard geen zuivere sinus aan de uitgang ... is trouwens niet nodig mits de meeste toestellen met een geschakelde voeding werken.

Een geschakelde voeding slikt bijna alles van inkomende voedingsspanning.

Let wel op het maximale vermogen ... koop er eentje met een beetje overschot.

Of ... toestellen kopen die direkt op 12V D.c. werken (kan duur uitvallen)

Een groep op benzine kan uiteraard ook ... zie geen mogelijke problemen .. vraag desnoods info aan de verkoper , of testen alvoren aan te kopen.

peter
 
Thx Peter, duidelijke uitleg!

@puppie: ja heb ik ook aan gedacht, maar hoelang trekt m'n autobatterij het zonder dat de motor draait?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan