Tv op 60 hz instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

555Martijn

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
Beste helpmij-ers,

Een aantal spellen voor de Xbox 360 ondersteunt alleen 60 Hz tv's. Mijn Xbox is aangesloten met scart op mijn oude beeldbuis tv. Standaard stond deze op 60, waardoor het tv beeld heel erg ging flikkeren, na 10 min zoeken had ik de Xbox op 50 Hz ingesteld en nu heb ik normaal beeld.

Ik zou echter tot graag op 60 zetten om mijn spellen te kunnen spelen. Op de achterkant van de tv staat wel 50/60 Hz op een sticker, hij ondersteunt het dus wel. Hoe kan ik de tv op 60 zetten? Ik heb helaas ook geen afstandsbediening en een menu/setting knop is er niet.

Dan wordt het lastig hè? Maar hoe reageert de tv op 60Hz spellen? En waarom zou je 60Hz spellen niet gewoon op 50Hz spelen?

De 50/60Hz stikker op de achterkant is een aanduiding voor de ingangsspanning. Jij wilt de verversingsfrequentie van het beeld naar 60Hz. Dat is iets heel anders. Voor zover ik weet kan dit niet ingesteld worden in de TVs die hier verkrijgbaar zijn. 60Hz is namelijk het signaal uit de amerikaanse regio.

Dan wordt het lastig hè? Maar hoe reageert de tv op 60Hz spellen? En waarom zou je 60Hz spellen niet gewoon op 50Hz spelen?

Geen idee waarom, hij geeft gewoon een error en zegt dat hij op 60Hz moet. Zet je hem op 60 dan krijg je deze praktijken: http://www.youtube.com/watch?v=wSs_WqMzeWI

De 50/60Hz stikker op de achterkant is een aanduiding voor de ingangsspanning. Jij wilt de verversingsfrequentie van het beeld naar 60Hz. Dat is iets heel anders. Voor zover ik weet kan dit niet ingesteld worden in de TVs die hier verkrijgbaar zijn. 60Hz is namelijk het signaal uit de amerikaanse regio.

Bij de beneden tv stond hij ook standaard op 50Hz, en kon ik in de xbox instellen dat hij 60Hz moest gebruiken, werkte toen top. Eigen TV lukt het dan helaas niet. Het rare is dus alleen die sticker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan